Prima pagină » Știri » Japonezii, chinezii, spaniolii și românii se bat pentru cel mai mare proiect din România de după revoluție, afacerea de jumătate de miliard de euro

Japonezii, chinezii, spaniolii și românii se bat pentru cel mai mare proiect din România de după revoluție, afacerea de jumătate de miliard de euro

Japonezii, chinezii, spaniolii și românii se bat pentru cel mai mare proiect din România de după revoluție, afacerea de jumătate de miliard de euro
Mai multepe gandul.info

Ofertele au fost depuse de către Asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. (Japonia) și Asocierea China Communication Construction Company Ltd (China) – China Road and Bridge Corporation (China) – Eptisa Servicios de Ingenieria SL (Spania)- Euro Construct Trading ”98 SRL (Romania)- CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd (China)- CCCC Highway Consults Co Ltd (China).

Contractul, în valoare de 2.025.494.965 lei fără TVA (aproximativ 500 de milioane de euro), va fi atribuit în baza celui mai bun raport calitate-preț, iar durata acestuia va fi de nouă ani și jumătate (114 luni). Astfel, un an și jumătate (18 luni) este alocat proiectării, trei ani (36 de luni) execuției lucrărilor, iar perioada de garanție va fi de minim cinci ani (60 de luni), potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Proiectul de investiție, cu o lungime totală de 23,413 km, cuprinde inclusiv proiectarea și execuția drumului principal, Brăila – Jijila și a drumului de legătură cu DN22, Smârdan – Măcin.

Ofertelor aferente obiectivului „Proiectare și execuție Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila” au putut fi depuse în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) până luni.

Sistemul de suspendare al podului cuprinde un cablu principal și tiranți verticali de legătură între tablier și cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren și sunt localizate în afara digurilor Dunării.

Lungimea totală a acestuia va fi de 1.974,30 metri din care 489,65 metri reprezintă deschiderea laterală, pe malul dinspre Brăila și 364,65 metri cea de pe malul dinspre Tulcea. De o parte și de alta vor fi construite doua viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat. Gabaritul pe verticală al podului suspendat va fi de cel putin 38 de metri de la nivelul maxim de inundație al Dunării, astfel încat să fie îndeplinite criteriile de navigație fluvială. Lățimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22 de metri și va fi alcatuită din 4 benzi de circulație de câte 3,50 metri lațime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 metri lațime, două acostamente de 1,50 metri lățime și o zonă mediană cu lățimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte și de alta, două benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și întreținere, trotuarele având lațimi de câte 2,80 m fiecare.

Podul suspendat va fi poziționat între km 4+596,10 și km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).

Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României și face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiții Teritoriale Integrate), finanțabile din POIM 2014 – 2020, Axa Prioritară 2 „Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient”.

Drumul principal Brăila – Jijila va avea o lungime de 19,095 Km și va fi prevăzut cu două benzi de circulație pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană și zona de parapete, până la km 7+940. Traseul include o ramificație pe direcția Sud, până la intersecția cu drumul existent Smârdan – Măcin (DN22).

Drumul de legatură cu DN22 Smârdan – Măcin, cu o lungime de 4,328 km, va fi prevăzut cu o bandă de circulație pe sens. Drumul de legatură urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) și se va intersecta cu DN22 Smârdan-Măcin.

Autor

Citește și