Jean Valvis: Forma geometrică pătrată nu aparține intelectual nimănui
Mă simt obligat să clarific anumite puncte esențiale și să fac următoarele precizări:
– pe plan național, deja de la apariția pe piață a AQUA Carpatica, calitatea de „cea mai pură apă minerală carbogazoasă din lume” a fost contestată (obstacole la CNA, articole defăimătoare, plângeri penale urmate de NUP) și cu toate acestea, nimeni, subliniez NIMENI, până acum nu a fost în stare să aducă în spațiul public (sau pe masă) un alt izvor de apă minerală carbogazoasă cu zero nitrați. Astfel, se dovedește că a fost o „problemă” falsă legată de o afirmație (calitate) adevărată (AQUA Carpatica – zero nitrați). Recent, Înalta Curte de Casație și Justiție a României a anulat definitiv deciziile CNA prin care se interzicea difuzarea spoturilor AQUA Carpatica – cea mai pură apă minerală carbogazoasă din lume. Atunci, când decizia CNA a fost publicată, au apărut zeci de articole pe presă. Acum, când cea mai înaltă instanță a Justiției din România a anulat-o, nimeni nu reflectă această repunere în drepturi.
– pe plan internațional, acum, când AQUA Carpatica a cucerit milioane de cetățeni din România, când AQUA Carpatica a înregistrat succese internaționale (USA, UK, Germania, Japonia, China, țările arabe, Australia, etc), acum, când AQUA Carpatica obține premii în fiecare an (Grand Effie, FIBRA) și cea mai înalta distincție, Cannes Lions Gold, acum în plin succes și numai cu câteva luni înainte de expirarea legală a perioadei de 5 ani în care se putea solicita anularea mărcilor, o societate înființată demult, în 2004, vine să pretindă că se confundă culoarea neagră cu cea albă, numele românesc AQUA Carpatica cu cel slav de „Voda”, iar forma rectangulară este proprietatea lor intelectuală. Nu a pretins acest lucru la început, când am apărut pe piață, dar pretinde acum, când avem succes.
Societatea proprietară a mărcii VodaVoda (Serbia) după o tentativă total nereușită de a penetra piața din România în 2010 și fără a avea vânzări relevante, auditabile, nu apare în nici un raport de piață al organismelor de cercetare internaționale. Este prezentă doar într-o singură țară, chiar și acolo cu întreruperi de producție și vânzare în perioda 2012-2013. Vodavoda a cerut instanței din România să i se acorde proprietatea intelectuală a formei geometrice „sticlă pătrată”, când lumea este invadată de sticle pătrate (spirtoase, sucuri și chiar ape minerale din alte țări)
Da, ne confruntăm cu o decizie nefavorabilă a primei instanțe, dar în mod evident vom face apel la această decizie care nu e definitivă și nici executorie, bazându-ne pe argumente solide.
Având în vedere și practica judiciară constantă din Uniunea Europeană, care afirmă că o simplă sticlă/formă geometrică fără un însemn grafic pe ea nu poate fi protejată că marcă întrucât îi lipsește distinctivitatea (Cauza T-411/14 – Tribunalul Uniunii Europene) suntem încrezători că drepturile noastre asupra mărcii tridimensionale vor fi confirmate de instanțele superioare.
AQUA Carpatica este o marca tridimensională depusă, necontestată și validată de OSIM (Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci) și este clar și evident (pentru oricine) că este net distinctă de marca VodaVoda. Vom demonstra că nu există nici un risc de confuzie.
Nu am profitat de pe urma lipsei de succes a brandului VodaVoda nici în România, nici pe piețele internaționale. Și suntem convinși că succesul AQUA Carpatica nu s-a datorat faptului că oamenii au crezut că produsul provine din Serbia și aparține VodaVoda.
Dorim să asigurăm milioanele de cetățeni care se bucură de calitatea izvoarelor noastre unice și cu adevărat deosebite, că AQUA Carpatica NU DISPARE, cum au afirmat recent anumiți „binevoitori” din presă. Vom rămâne mereu pe piață, iar motivele sunt următoarele:
– izvoarele sunt în România, în munții neprihăniți ai Bucovinei și vor rămâne veșnic acolo.
– izvoarele aparțin Statului român și nimeni nu poate să le facă să dispară.
– nimeni în lume nu poate pretinde că forma geometrică pătrată este proprietatea lui intelectuală. Geometria pătrată aparține umanității și civilizației.
AQUA Carpatica, cea mai pură apă minerală carbogazoasă din Lume, este o valoare românească națională și internațională, va rămâne așa, iar succesul brandului aparține consumatorilor din România, echipei AQUA Carpatica, Carpaților care garantează puritatea izovarelor și rezervelor deosebite de apă minerală din România. Nimeni nu va opri această valorificare pe care o merităm cu toții”, se arată în comunicatul de presă.