Magistrații care judecă dosarul morții polițistului rutier Bogdan Gigină, trimis cu motocicleta, pe o ploaie torențială, să pregătească traseul pentru coloana oficială a lui Gabriel Oprea când era ministru de Interne, au avut nevoie de șapte ani ca să ceară unui expert să menționeze dacă groapa în care a pierit tânărul de 28 de ani era corect semnalizată. Dosarul a fost instrumentat, pe rând, de Parchetul de pe lângă Tribunalul București, Parchetul General și, în final, DNA, după ce procurorii și-au dat seama, în cele din urmă, că ancheta urmărește, de fapt, o presupusă faptă legată de folosirea abuzivă a coloanelor oficiale.
Agent în cadrul Brigăzii Rutiere București, Bogdan Gigină a fost trimis de superiori, în seara zilei de 20 octombrie 2015, să facă parte din coloana oficială care trebuia să-l ducă acasă pe ministrul de atunci al Afacerilor Interne, Gabriel Oprea.
Ajuns pe strada Știrbei Vodă, în apropiere de adresa la care funcționează restaurantul MAI, polițistul a căzut cu motocicleta într-o groapă și a murit din cauza leziunilor.
Dosarul a fost instrumentat, la început, de ofițerii Serviciului Omoruri, care au lucrat sub coordonarea procurorilor Parchetului de pe lângă Tribunalul București. Dosarul a fost plimbat apoi pe la Parchetul Înaltei Curți de Casație și Justiție, iar de acolo a fost preluat, până la urmă, de DNA, după ce s-a considerat că este vorba despre folosirea abuzivă a unei coloane oficiale.
Trimis în judecată, dosarul bate în continuare pasul pe loc. La termenul care a avut loc pe 11 februarie, magistrații au solicitat expertului tehnic consultat în acest caz să răspundă, până la termenul stabilit pentru data de 25 februarie, la opt întrebări legate de obiectivele stabilite de instanță.
La șapte ani de producerea tragediei, autoritățile cer abia acum „să se stabilească tipul marcajelor rutiere (solvent apă, plastic, preformatate) aflate pe direcția de deplasare a motociclistului în momentul imediat anterior apariției stării de pericol și până la impact”.
La punctul al doilea, specialistul trebuie „să precizeze dacă indicatoarele rutiere şi balizele cu care era semnalizată lucrarea efectuată în partea carosabilă erau conforme normelor STAS 1848 ale ASRO (Asociaţia de Standardizare din România).
La punctul trei se cere „să se precizeze dacă indicatoarele rutiere şi balizele cu care era semnalizată lucrarea erau: a) reflectorizante; b) luminoase; c) iluminate”, fapt care, se înțelege că nu a fost stabilit, în mod oficial, din 2015 și până acum.
La punctul patru, expertului i se cere „să precizeze dacă indicatoarele rutiere şi balizele cu care era semnalizată lucrarea aveau aptitudinea de a fi observate de către participanţii la trafic”.
Același specialist a fost pus să stabilească, tot acum, „dacă semnalele luminoase ale celor două lămpi cu lumină galbenă intermitentă amplasate pe gardurile ce împrejmuiau lucrarea erau vizibile pentru participanţii la trafic şi de la ce distanţă”.
Mai departe, expertul va trebui să spună, până în 25 februarie, dacă „indicatoarele rutiere şi balizele cu care era semnalizată lucrarea erau amplasate conform normelor legale” și să „precizeze dacă sistemul de semnalizare trebuia să cuprindă indicatoare reflectorizante și balize luminoase, câte și din ce materiale să fie executate, cum sa fie aşezate sau dispuse şi la ce distanţă de lucrarea din carosabil”.
La cel de-al optulea obiectiv, specialistul va trebui să spună dacă „dacă semnalizarea rutieră temporară efectuată de către angajaţii inculpatei persoane juridice a respectat prevederile legislaţiei şi prescripţiilor tehnice în vigoare (obiectiv reformulat de instanţă)”.
Pentru a-și putea întocmi expertiza, acesta a primit trei CD-uri care conțin o copie a dosarului de urmărire penală, imaginile video surprinse de o cameră de supraveghere și schiţa locului faptei.
Totodată, expertul va trebui să comunice și dacă, „din punct de vedere tehnic, se poate determina în ce treaptă de viteză a rămas blocată motocicleta marca BMW, tip R 1200 RT, număr de identificare WB103680057ZR59086, în momentul producerii accidentului rutier, precum şi dacă se afla în regim de creștere sau descreștere a vitezei”.
„În seara de 20 octombrie 2015, agentul de poliţie Gigină Bogdan-Cosmin, în vârstă de 28 de ani, a fost implicat într-un accident de circulaţie pe o stradă din municipiul Bucureşti, în urma căruia a suferit o hemoragie cranio-cerebrală, consecinţă a unui traumatism cranio-cerebral şi facial cu fractură craniană, leziuni care au cauzat decesul. La momentul producerii accidentului, victima Gigină Bogdan-Cosmin făcea parte dintr-un dispozitiv de însoţire a ministrului Oprea Gabriel, care preceda în trafic autoturismul în care se afla ministrul. La momentul producerii accidentului, ministrul Oprea Gabriel se deplasa către locuinţa sa”, au scris procurorii DNA în rechizitoriu.