Prima pagină » Știri » Kaufland, obligată în instanță să plătească daune morale de 25.000 de lei unei cliente

Kaufland, obligată în instanță să plătească daune morale de 25.000 de lei unei cliente

Kaufland, obligată în instanță să plătească daune morale de 25.000 de lei unei cliente

Curtea de Apel Oradea a obligat Kaufland România, printr-o decizie definitivă publicată în data de 22 septembrie a acestui an, să plătească daune morale în valoare de 25.000 de lei unei cliente în vârstă de 69 de ani, care a fost accidentată într-un magazin al rețelei.

În timp ce se afla la cumpărături într-un magazin Kaufland din Oradea, fără să observe, o femeie în vârstă de 69 de ani a fost lovită de un motostivuitor condus de către un angajat al magazinului. Incidentul s-a petrecut în data de de 5 decembrie 2018, iar imediat ce a fost lovită de motostivuitor, victima a căzut la pământ și transportată, ulterior, la unitatea de primire urgențe din cadrul Spitalului Dr. Gavril Curteanu, potrivit clujust.ro.

Kaufland, obligată să plătească daune morale de 25.000 de lei unei cliente. Decizie definitivă

După consultarea de către medicii specialiști, aceasta a primit o serie de documente medicale, care i-au fost necesare la medicina legală, unde a fost eliberat certificatul medico-legal. În cadrul acestuia, victima a prezentat următoarele leziuni: ,,gamba stângă laterală, 1/3 mijlocie, tegumentele prezintă o colorație cafenie pe o arie de 4/3 cm; mișcările de abducție și adducție, precum și mișcările în plan sagital a membrului superior stâng se efectuează corespunzător; subiectul acuză dureri la nivelul regiunii temporo zigomatice stg și coapsa stg, fata laterală”. Pentru vindecare, au fost necesare un număr de 30-35 zile de îngrijiri medicale, potrivit aceluiași act.

Reclamanta s-a adresat Judecătoriei Oradea, prin avocat, unde a cerut:

  • obligarea pârâtei la plata unei sume de 25.000 lei reprezentând contravaloarea prejudiciului moral suferit de către reclamantă ca urmare a evenimentului din data de 5.12.2018;
  • obligarea pârâtei la plata sumei de 597,3 lei reprezentând contravaloarea daunelor de natură materială suferite de către reclamantă ca urmare a evenimentului din data de 5.12.2018;
  • cheltuieli de judecată.

Kaufland România a depus întâmpinare, prin care a solicitat respingerea acțiunii ca neîntemeiată și obligarea pârâtei la plata cheltuielilor de judecată ocazionate de prezentul proces.

Dosarul a trecut pe la trei instanțe, care i-au dat dreptate reclamantei

,,În cauză, nu se justifică acordarea daunelor materiale în cuantum de 597,30 lei, deoarece partea vătămată nu a făcut dovada cheltuielilor pentru îngrijirea leziunilor suferite de pe urma accidentului. De asemenea, chiar dacă se impune ca prin despăgubirile acordate să se asigure o ușurare a suferințelor, nu trebuie să rezulte, sub nicio formă, o îmbogățire nejustificată a persoanelor vătămate sau rezultatul să fie o amendă excesivă pentru cei care plătesc. Cât privește obligarea intimatei la plata de daune morale în cuantum de 25.000 lei, spre deosebire de paguba materială, care fie diminuează patrimoniul victimei, fie o lipsește de un beneficiu pecuniar viitor pe care aceasta l-ar fi realizat în mod neîndoielnic, dauna morală nu aduce nicio pierdere de ordin pecuniar”, au depus la dosar reprezentanții Kaufland.

,,Aceasta nu înseamnă că se încearcă să se minimalizeze pe această cale suferința pricinuită de eveniment părții civile, însă, atâta timp cât nu exista criterii de referința pentru acordarea daunelor morale de către instanțele de judecată, se impune în mod obiectiv și imperativ stabilirea cuantumului acestora raportat la condițiile concrete de producere a evenimentului, adaptat la fiecare caz în parte. Daunele morale solicitate în cazul de față sunt exagerat de mari, analiza trebuind să fie una in concreto față de toate cauzele producerii efectelor vătămătoare, netrebuind să aibă relevanță centrală pentru instanța de judecată cuantumul pretențiilor privind daunele morale solicitate de către părțile civile, întrucât acestea pot fi uneori total nejustificate, exagerate, fără măsură, iar această practică este întâlnită frecvent”, au mai precizat reprezentanții Kaufland.

Citește și