Kingfisher plătește 75 milioane euro pentru magazinele Bricostore din România

Publicat: 19 04. 2013, 18:39
Actualizat: 21 04. 2013, 11:42

Potrivit unei stiri de ultima ora, grupul britanic de bricolaj Kingfisher a convenit plata a 75 de milioane de euro pentru cele 15 magazine Bricostore din România, sumă mai mică decât valoarea netă a activelor, a declarat joi o persoană apropiată situației, transmite Bloomberg.

Nivelul prețului sub valoarea netă a activelor a fost determinat în special de faptul că dreptul absolut de proprietate se exercită pe 60% din magazinele implicate în tranzacție, a precizat sursa.

Kingfisher a anunțat joi că a preluat de la compania franceză de retail Group Bresson cele 15 magazine Bricostore din România, cu vânzări de 131 milioane de euro anul trecut, și ia în calcul posibilitatea creșterii afacerii pe termen lung la circa 50 de magazine.

Retailerul a precizat că tranzacția va fi finalizată în următoarele două luni și în primul an nu va influența profitul.

Magazinele din Romania urmează să fie reconfirgurate în formatul Brico Dépôt, utilizat de grupul britanic în Franța și Spania.

După preluarea celor 15 magaizne, Kingfisher ajunge la aproximativ 1.050 de unități în nouă țări din Europa și Asia.

Kingfisher a înregistrat vânzări de 10,57 miliarde de lire sterline (12,3 miliarde de euro) pentru anul fiscal încheiat în ianuarie, în scădere cu 2,4% față perioada similară a anului anterior.

Compania Bricostore face parte din grupul Bresson, cu activități în sectorul de retail. Bresson deține în prezent în Franța supermagazinele alimentare Monoprix și spațiile comerciale But, destinate articolelor de mobilier.

Pe piața românească de bricolaj funcționează companii precum Ambient, bauMax, Bricostore, Dedeman, Hornbach, Mr. Bricolage, OBI și Praktiker.