La ce număr trebuie să suni pentru a raporta incidente de securitate cibernetică
„Astăzi, lansăm prin Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică un număr unic, 1911, apelabil din toate rețelele, la care vor putea fi raportate incidentele de securitate cibernetică de către persoane fizice, juridice și instituții publice, oferindu-li-se prin Call Center o asistență primară și consiliere pentru diagnosticare și remediere”, a declarat Alexandru Petrescu, ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale,
Potrivit estimărilor recente, atacurile cibernetice prejudiciază anual economia globală cu 400 de miliarde de euro, iar impactul economic al criminalității cibernetice a crescut de cinci ori din 2013, fiind considerată o provocare pentru însăși securitatea internă a UE.
La nivelul Uniunii, 80% dintre întreprinderile europene s-au confruntat cu cel puțin un incident de securitate cibernetică în 2018, înregistrându-se o creștere a acestora cu 38% în toate sectoarele industriale.
În România, majoritatea alertelor procesate de Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (87,60%) se referă la sisteme informatice vulnerabile, compromise sau infectate cu diverse variante de malware, situație influențată și de nivelul scăzut al abilităților digitale individuale.
La nivelul anului 2018, în sistemul clasic al CERT.RO au fost înregistrate peste 1.200 incidente unice.
„Prin acest nou serviciu guvernamental, încurajăm în mod special notificarea informațiilor corespondente incidentelor de securitate cibernetică din partea IMM-urilor sau a cetățenilor, care sunt adesea afectați de campanii malițioase specifice (cum ar fi multiplele tipuri de scam/phishing, fraude care afectează utilizatorii din România – vishing, frauda cu suport tehnic fals, frauda cu vouchere, frauda cu bilete de avion, etc.) cu efecte negative majore în plan economic și personal”, a precizat Alexandru Petrescu, ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale.