„Introducerea inspecției tehnice de siguranță pentru repunerea în circulație a vehiculelor implicate în accidente rutiere” este o prevedere care apare în proiectul de act normativ de aprobare a „Strategiei Naționale pentru Siguranță Rutieră 2014-2020”, conform economica.net. Pentru moment, obligația nu este trecută în legislația de aplicare a Strategiei, însă actul respectiv prevede termene de adoptare a acestor măsuri, unele având termen-limită anul 2014, așa cum este cazul inspecției tehnice suplimentare în caz de accident.
În Strategie mai apare și imposibilitatea de a se tranzacționa automobile care au fost accidentate și care au primit daună totală, dar care momentan sunt reparate și revândute, inclusiv de firmele de asigurare.
„Radierea definitivă din circulație a vehiculelor implicate în accidente rutiere care au fost despăgubite de firmele de asigurări ca daună totală” scrie în Strategie. Termenul de introducere în legislație a acestei prevederi este tot anul 2014.
De asemenea, până în anul 2020, legislația națională va impune și producătorilor auto noi standarde de siguranță pentru mașinile care vor fi puse în circulație. În acest sens, toate autovehiculele vor trebui să aibă, în dotarea standard, sistemul de control electronic al stabilității (ESP), „pentru a reduce riscul de pierdere a stabilității sau de derapaj”. În plus, automobilele vor trebui să fie echipate cu oglinzi retrovizoare pentru punctul mort, cu sisteme de avertismente anti-coliziune dar și cu sisteme de absorbție a energiei de șoc în cazul coliziunilor frontale.