Leonard Doroftei a declarat la intrarea în sediul Direcției Naționale Anticorupție că nu știe exact pentru ce a fost citat, însă cel mai probabil va fi audiat în calitate de martor.
Prin rechizitoriului din 6 noiembrie 2013, procurorul de caz a dispus trimiterea în judecată a fostului președinte al Federației Române de Box Rudel Obreja, pentru fapte corupție și scoaterea de sub urmărire penală sau neînceperea urmăririi penale, după caz, față de reprezentanții Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, Ministerului Economiei, companiilor naționale și ai Federației Române de Box implicați în săvârșirea faptelor din acest dosar.
În decembrie 2013, procurorul șef adjunct al Secției de combatere a infracțiunilor conexe infracțiunilor de corupție din DNA a infirmat acest rechizitoriu, considerând că acesta este nelegal în privința soluției de neurmărire dispuse cu privire la funcționarii implicați, dar și a calificării faptelor reținute în sarcina lui Obreja.
Astfel, șeful procurorului de caz apreciază că „soluția de neurmărire cu privire la Ariton Ion și la reprezentanții companiilor naționale care au sponsorizat Federația Română de Box este greșită, fiind necesară continuarea urmăririi penale cu privire la săvârșirea de către aceste persoane a infracțiunilor prev. de art. 13, indice 2, din Legea nr. 78/2000 cu modificările și completările ulterioare rap. la 248 C.p.”, respectiv pentru abuz în serviciu.
Din actele cauzei rezultă că Ion Ariton, folosindu-și autoritatea derivată din funcția de ministru al Economiei, i-a determinat pe directorii celor 10 companii naționale să încheie contractele de sponsorizare, împrejurare de natură să atragă tragerea sa la răspundere penală pentru instigare la infracțiunile menționate anterior, mai susține șeful procurorului de caz.
În privința lui Rudel Obraj, în aceeași ordonanță se arată că faptele reținute în sarcina acestuia au fost calificate în mod greșit, fiind necesară efectuarea urmăririi penale cu privire la săvârșirea de către acesta a infracțiunilor de complicitate la infracțiunile de abuz în serviciu contra intereselor publice în formă calificată, dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un avantaj patrimonial.
În acest dosar, au fost audiați de procurorii anticorupție, printre alții, fostul ministru Ion Ariton, fostul președinte al FRB Rudel Obreja, fostul antrenor al lotului național de box Titi Tudor, Fănel Trandafir, antrenorul lotului național de box feminin, Adrian Lăcătuș, și alți oameni din lumea boxului românesc, în legătură cu organizarea Galei de box profesionist „Campion pentru România” de către firma fostului președinte al Federației Române de Box, Rudel Obreja, în cadrul căreia a avut loc și meciul dintre Lucian Bute și francezul Jean-Paul Mendy, care s-a desfășurat pe 9 iulie 2011, la Romexpo.
Departamentul de Luptă Antifraudă (DLAF) a sesizat DNA, în aprilie 2012, în legătură cu posibile acte de corupție și alte fapte penale comise în principal de Rudel Obreja, în contextul organizării galei „Campion pentru România”.
În nota de control întocmită de inspectorii DLAF și înaintată DNA, document obținut de MEDIAFAX, a fost descris modul în care Rudel Obreja, atunci președinte al FRB, a dat dreptul de exclusivitate în organizarea galei de box „Campion pentru România” unei firme care îi aparținea tot lui.
În baza acestui contract de exclusivitate, firma lui Obreja, Europlus Computers SRL, a obținut, prin negociere directă de la Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului (MDRT), condus la acel moment de Elena Udrea, un contract de 10.175.168 de lei, având ca obiect „Promovarea brandului turistic al României”. Valoarea a fost stabilită în baza unui studiu întocmit de The AdComp – Divizia de Publicitate SRL, la comanda Europlus Computers, valoare pe care MDRT „și-a însușit-o”.
Inspectorii DLAF au ajuns la concluzia că firma lui Rudel Obreja nu avea în niciun caz capacitatea tehnică și profesională de organiza o asemena gală sau de a presta servicii de promovare a României ca destinație turistică și a brandului național. Cu numai două luni înainte de organizarea galei, firma lui Obreja, Europlus Computers, care avea patru angajați – doi part-time cu patru ore pe zi și doi part-time cu două ore pe zi – și-a adăugat ca activități secundare „serviciile de reprezentare media” și „Activitățile agențiilor de publicitate”. Firma însă nu a angajat vreun specialist în aceste domenii, din datele ITM reieșind că până la momentul la care a primit contractul de la minister a avut aceiași patru angajați: un contabil, un subinginer electronist, un inginer electromecanic și un consilier juridic.
În aceste condiți, DLAF a ajuns la concluzia că MDRT a încheiat contractul cu firma lui Obreja în baza exclusivității pe care aceasta o primise de la Federația de Box condusă tot de el.
Imediat după obținerea contractului de la MDRT, firma lui Obreja a luat un credit de la BRD, garantând cu sumele ce urmau să fie obținute din acest contract. MDRT a plătit, la 1 februarie 2012, o primă tranșă din contract, în valoare de 8.116.800 de lei. Banii au intrat în contul de trezorerie deschis de BRD pentru a-și primi banii din contractul dintre MDRT și Europlus Computers. Plata s-a făcut din bugetul MDRT, însă urma să fie decontată din Fondul European de Dezvoltare Regională. Cererea de rambursare a fost depusă în 16 februarie, însă autoritatea de management a acestui proiect în România a suspendat verificarea ei, până la încheierea controlului DLAF.
Valoarea totală a contractului dintre Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului și Europlus Computers a fost de 1,93 milioane de euro fără TVA.
La 1 noiembrie 2011, MDRT anunța că firma lui Rudel Obreja va încasa suma de 1,53 milioane euro, fără TVA, cu aproape 400.000 euro mai puțin decât valoarea din contract, întrucât nu și-a îndeplinit unele obligații.
Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului arăta, în aprilie 2012, că sesizările DLAF către DNA se referă strict la activitatea societății comerciale care a organizat Gala Bute, nu la activitatea ministerului.
Conform ministerului, procedura de achiziție publică pentru desemnarea prestatorului de servicii de publicitate pentru acest eveniment a fost stabilită în conformitate cu procedurile legale în vigoare, așa cum sunt ele prevăzute de OUG 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii.
De asemenea, MDRT preciza că, în urma analizării respectării prevederilor contractului de prestări servicii de publicitate dintre minister și societatea comercială care a organizat gala de box, a constatat că nu toate activitățile stabilite în contract au fost îndeplinite și, prin urmare, așa cum prevede contractul, a achitat doar o parte din suma inițial stabilită. Astfel, MDRT a decis să achite doar 1,54 de milioane de euro (fără TVA), în timp ce suma stabilită inițial în contract a fost de 1,93 de milioane de euro (fără TVA).