Licitația pentru sistemul online de emitere a actelor civile, câștigată de UTI, a fost anulată
„Autoritatea contractantă, în temeiul articolului 209, alineatul (1), litera c) și alineatului (4), litera b) din OUG 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, anulează procedura de achiziție publică de servicii, deoarece autoritatea contractantă se află în imposibilitatea de a încheia contractul și de a adopta măsuri corective fără ca acestea să ducă la încălcarea principiilor prevăzute la articolul 2, alineatul (2) din OUG 34/2006 necesar finalizării procedurii de achiziție publică”, se arată în anunțul de participare al licitației, disponibil pe www.e-licitatie.ro.
Conform articolului 2, alineatul (2) din OUG 34/2006, principiile care stau la atribuirii unui contract de achiziție publică sunt nediscriminarea, tratamentul egal, recunoașterea reciprocă, transparența, proporționalitatea și eficiența utilizării fondurilor.
În decembrie 2013, Ministerul pentru Societatea Informațională (MSI) a desemnat asocierea formată din Romsys, Indra Sistemas și Mercury 360 Comunication câștigător al licitației, consorțiul solicitând 117,8 milioane de lei, cu TVA, pentru realizarea proiectului „Sistem Informatic Integrat de Emitere a Actelor de Stare Civilã – SIIEASC”.
UTI Grup a contestat rezultatul în instanță, care a hotărât reevaluarea ofertelor de către minister. Oferta UTI, în consorțiu cu CertSign și AM Project Design & Consulting SRL, a fost de 150,8 milioane de lei, cu TVA.
La licitație a participat și asocierea S&T România, Siveco România, Expert One Research, Frontal Communications și BCS Business Consulting Software, cu o ofertă de 150 milioane de lei, cu TVA.
MSI a reevaluat ofertele și a stabilit drept câștigător al licitației consorțiul condus de UTI Grup, conform datelor instituției furnizate la solicitarea MEDIAFAX în a doua parte a lunii mai 2014.
După reevaluare, Romsys a contestat rezultatul la CNSC, care a respins cererea în iulie 2014.
Ulterior, decizia CNSC a fost contestată de Indra Sistemas la Curtea de Apel București, care a decis să respingă plângerea formulată.
„Respinge plângerea pentru neconstituirea garanției de bună conduită. Definitivă. Pronunțată în ședință publică, joi, 11 septembrie 2014”, se arată pe pagina web a Curții de Apel București.
Finanțat din fonduri structurale, obiectivul general al proiectului îl constituia îmbunătățirea și automatizarea sistemului de depunere a cererilor pentru emitere/eliberare și eliberarea efectivă a documentelor de stare civilă.
Sistemul IT ar fi trebuit să fie livrat înainte de 1 iulie 2015, conform anunțului de participare al licitației, publicat în prima parte a lunii august 2013.
În cadrul proiectului urmau să fie scanate și digitizate toate actele de stare civilă din ultimii 100 de ani, aproximativ 75 milioane de documente.
Proiectul prevedea servicii de dezvoltare si implementare, servicii de scanare și stocare a arhivei istorice pentru SIIEASC, furnizarea de echipamente hardware – servere și echipamente de stocare (PC, UPS, imprimante, echipamente comunicații, certificate digitale) – pentru toate cele 3.188 de unități teritorial administrative, inclusiv dotarea unui datacenter.
Printre beneficiarii proiectului s-ar fi numărat Direcția Generală de Asistență Socială, Casa Națională de Asigurări de Sănătate, Ministerul Finanțelor, Casa Națională pentru Pensii Publice, Casele de pensii private, Casa de Pensii Militare, Institutul Național de Statistică, Agenția Națională de Ocupare a Forței de Muncă și Curtea de Conturi.