Prima pagină » Știri » Linie de tramvai construită cu două milioane de euro, dar nefolosită de 8 ani. Primăria Arad spune că nu este rentabilă, deși se estimase că vor exista mii de călători

Linie de tramvai construită cu două milioane de euro, dar nefolosită de 8 ani. Primăria Arad spune că nu este rentabilă, deși se estimase că vor exista mii de călători

Linie de tramvai construită cu două milioane de euro, dar nefolosită de 8 ani. Primăria Arad spune că nu este rentabilă, deși se estimase că vor exista mii de călători
Municipalitatea arădeană nu mai exploatează de opt ani o linie de tramvai care a fost inaugurată în 2004, printr-o investiție de două milioane de euro din fonduri europene, motivând că traseul nu mai este rentabil, deși se estimase că vor exista mii de călători, transmte corespondentul MEDIAFAX.

Noua cale pentru tramvaie a fost construită din fonduri Phare, pentru a face legătura, pe o distanță de aproape patru kilometri, între orașul Arad și Zona Industrială Vest, unde lucrează aproximativ zece mii de oameni.

Zona cu fabrici se află la marginea DN 7, după ieșirea din oraș spre Vama Nădlac, iar municipalitatea estimase atunci că angajații vor folosi ca mijloc de transport tramvaiul.

Linia a fost utilizată însă foarte puțin după ce a fost inaugurată, responsabilii Companiei de Transport Public, aflată sub autoritatea municipalității, constatând că nu există suficienți călători pentru a acoperi cheltuielile de exploatare.

Reprezentanții municipalității afirmă că traseul este nerentabil pentru că patronii asigură transportul salariaților cu autocare sau microbuze, mulți angajați beneficiind gratuit de transport sau de abonamente la preț redus.

„Au existat încercări de reluare a circulației tramvaielor pe acest traseu, însă nu au existat suficienți călători interesați. Primăria a organizat inclusiv întâlniri cu reprezentanții fabricilor din zonă, la care a fost expusă problema, dar aceștia nu s-au arătat dispuși să renunțe la transportul salariaților cu autocare”, a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Arad, Corina Drăghici.

Un lider de sindical de la o fabrică din zonă a declarat corespondentului MEDIAFAX că linia s-a dovedit inutilă pentru că se termină la marginea parcului industrial, iar angajații ar trebui să meargă mult pe jos până la locul de muncă, în condițiile în care autocarele sau microbuzele îi preiau pe oameni din apropierea caselor și îi lasă în fața fabricilor.

La momentul promovării proiectului de construire a noii căi pentru tramvaie, Primăria prevăzuse și construirea unui nou cartier de locuințe în vecinătatea zonei industriale, proiect care a fost însă abandonat de investitori din cauza crizei economice.

Rețeaua totală de linie de tramvai din Arad are, în prezent, peste o sută de kilometri de cale ferată simplă, din care 30 de kilometri sunt în exteriorul municipiului.

Reprezentanții Primăriei Arad spun că intenționează să extindă calea de rulare pentru tramvaie prin înființarea unui nou traseu, spre localitatea Zădăreni, unde există o altă zonă industrială.

Citește și