Prima pagină » Știri » LISTA NEAGRĂ a MIG-urilor PRĂBUȘITE în ultimii 16 ani. Astăzi a căzut al 24-lea aparat de zbor după 1990

LISTA NEAGRĂ a MIG-urilor PRĂBUȘITE în ultimii 16 ani. Astăzi a căzut al 24-lea aparat de zbor după 1990

Lista MIG-urilor prăbușite în ultimii 16 ani în România.

Un avion militar MiG 21 LanceR S-A PRĂBUȘIT la Călărași. Pilotul a murit carbonizat VIDEO

Din anul 1994, până în prezent, 24 de aeronave de tip MIG s-au prăbușit, iar acestea este cronologia incedentelor aviatice:

2 martie 1994 – Un avion MiG 29 s-a prăbușit la aeroportul militar Mihail Kogălniceanu, în timpul unui zbor de antrenament. Pilotul și-a pierdut viața, iar aeronava a fost distrusă.

10 martie 1994 – Unei aeronave MiG 23, cu dublă comandă, în timpul apropierii de aerodrom pentru aterizare, i s-a oprit motorul la înălțimea de 400 m de sol și la aproximativ 8 km față de pista de decolare-aterizare. Aeronava aparținea unității de aviație din Timișoara. Piloții s-au salvat prin catapultare.

18 mai 1994 – Un avion MiG 21 s-a prăbușit în timpul unui zbor de antrenament. În urma accidentului, pilotul a murit, iar avionul, aparținând unității de aviație militară din Timișoara, a fost distrus.

9 august 1994 – Un MiG-23 s-a prăbușit în timp ce încerca să aterizeze pe aeroportul militar din localitatea Mihail Kogălniceanu. Pilotul s-a catapultat.- 6 octombrie 1994 – Un avion MiG-21 s-a prăbușit pe poligonul Bogata, de lângă Turda, în timpul unei aplicații militare. Pilotul s-a catapultat.

14 octombrie 1994 – Un avion MiG 21 s-a prăbușit, iar pilotul Adrian Trușcă și-a pierdut viața. În urma anchetei s-a constatat că erorile pilotului au stat la baza accidentului.

27 iulie 1995 – Un avion MiG 21, de la UM 019051-Deveselu, s-a prăbușit după aproximativ 15 minute de la decolare. Aparatul executa un zbor de cercetare meteo, combinat cu un exercițiu de luptă ce simula trageri în ținte terestre. În urma accidentului, și-au pierdut viața ambii piloți.

29 august 1995 – Un avion MiG-21 cu dublă comandă s-a prăbușit pe aerodromul Giarmata, de lângă Timișoara. Cei doi piloți au reușit să se salveze prin catapultare.

22 mai 1997 – Un avion militar tip MiG 21, din dotarea unității militare de la Bacău, s-a prăbușit în zona localității Pârjol, județul Bacău. Pilotul s-a salvat prin catapultare.

10 decembrie 1997 – Un avion tip MiG-21 cu dublă comandă s-a prăbușit în timpul unui zbor de instrucție, aparatul fiind distrus în urma impactului cu solul, însă piloții s-au catapultat.

12 mai 1999 – Un avion românesc de luptă tip MIG 23 s-a prăbușit în zona localității Căpâlnaș, la șapte kilometri sud de Săvârșin, județul Arad. Pilotul, locotenentul comandor Dorin Eremie Craiu, și-a pierdut viața.

17 august 1999 – Un aparat cu dublă comandă al Bazei Aeriene 95 s-a prăbușit în apropierea unității de aviație din Bacău. Cauza a constituit-o o eroare în tehnica pilotajului. Ambii piloți s-au salvat prin catapultare. Avionul s-a prăbușit imediat după decolare, la circa trei kilometri de capătul pistei.

13 iulie 2001 – Un aparat al SC Aerostar Bacău s-a prăbușit într-o zonă muntoasă din dreptul localității Tazlăul Mare, iar pilotul a reușit să se catapulteze. Comisia care a anchetat cauzele prăbușirii avionului militar MIG 21 Lancer a exclus varianta erorii de pilotaj, concluzie la care anchetatorii au ajuns după decodarea cutiei negre a aparatului de zbor.

21 februarie 2002 – Un avion MiG 21 Lancer, cu simplă comandă, aparținând Bazei 86 Aeriene Fetești, s-a prăbușit în lacul piscicol Iezer, din apropierea municipiului Călărași. Avionul a fost distrus, iar pilotul, Adrian Săvulescu, și-a pierdut viața. Zborul se efectua în cadrul unui antrenament de strictă supraveghere. Accidentul a fost provocat de impactul cu o pasăre.

26 martie 2002 – Un aparat al Bazei Aeriene 71 s-a prăbușit în apropiere de Turda, însă pilotul a reușit să se salveze. Cauza a fost defectarea sistemului de alimentare cu combustibil a motorului.

23 octombrie 2002 – Un avion MiG 21 Lancer, care efectua un zbor de instrucție în simplă comandă, s-a prăbușit de la o înălțime de 30 de metri, la capătul pistei de decolare de pe aerodromul Unității de Aviație din Bacău. Pilotul avionului, care era singur la bord, a reușit să se catapulteze înaintea impactului aparatului de zbor cu solul. Accidentul a fost provocat de impactul cu o pasăre.

26 septembrie 2003 – Un avion MiG 21 Lancer s-a prăbușit în apropiere de Câmpia Turzii, iar pilotul, căpitanul comandor Sorin Popa, a murit, nereușind să se catapulteze. Accidentul aviatic s-a produs pe un deal din vecinătatea comunei Viișoara. Aparatul de zbor aparținea unității aviatice de la Luna și executa un zbor de antrenament. Cauza a fost dezorientarea spațială.

26 august 2004 – Două aeronave MiG 21 Lancer cu simplă comandă s-au ciocnit în zbor, la 20 de minute de la decolarea de pe aeroportul din Câmpia Turzii, piloții reușind să se catapulteze și fiind recuperați. Cauza accidentului a fost reprezentată de o eroare umană, dar și de condiții meteo nefavorabile.

8 martie 2005 – Un avion MiG 21 Lancer cu simplă comandă aparținând Bazei Aeriene 86 Fetești s-a prăbușit în zona localității Însurăței, din județul Brăila. Pilotul s-a catapultat, supraviețuind accidentului, dar aparatul de zbor a fost distrus aproape în întregime. Accidentul a avut drept cauză probabilă pierderea stabilității aerodinamice a aeronavei prin acționarea energică de către pilot a comenzilor, pentru asigurărea avantajului câștigării luptei aeriene.

22 noiembrie 2006 – O aeronavă MiG 21 Lancer s-a prăbușit la Beliu, în județul Arad. Aeronava a funcționat normal pe întreaga durată a zborului, de la decolare până la impactul cu solul. Comisia de investigare a apreciat că producerea catastrofei aeriene poate fi atribuită „instalării subite a pierderii de conștiență a pilotului, indusă de unul de factorii de mediu sau de o afecțiune psiho-fizică pre-existentă în stare latentă”. Pilotul, care se afla singur în avion, a decedat.

1 noiembrie 2010 – Un aparat se prăbușește în apropiere de Câmpia Turzii. Doi piloți militari își pierd viața.

12 iunie 2017 – Un MiG 21 Lancer s-a prăbușit lângă localitatea constănțeană Nazarcea, pe un câmp, după ce pilotul s-a catapultat. Pilotul, Adrian Stancu, a scăpat cu viață. El a anunțat că avionul său are probleme majore la motor, în timpul manevrelor de aterizare.

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și