Prima pagină » Știri » LISTA PROCURORILOR care s-au calificat la etapa interviurilor pentru selecția viitorilor șefi ai Parchetului General, DNA și DIICOT. Criterii de selecție

LISTA PROCURORILOR care s-au calificat la etapa interviurilor pentru selecția viitorilor șefi ai Parchetului General, DNA și DIICOT. Criterii de selecție

LISTA PROCURORILOR care s-au calificat la etapa interviurilor pentru selecția viitorilor șefi ai Parchetului General, DNA și DIICOT. Criterii de selecție
Ministrul Justiției, Cătălin Predoiu / Foto: Cătălin Predoiu - Facebook

Ministerul Justiției a publicat, vineri, lista procurorilor care s-au calificat în următoarea etapă, cea a interviurilor, din procedura de selecție a viitorilor șefi ai Direcției Naționale Anticorupție, Parchetului General și DIICOT.

Pentru șefia Parchetului General Gabriela Scutea și Florența Alex au fost selectate și vor fi intervievate pe 20 februarie.

În procedura pentru alegerea viitoarei conduceri a DNA au fost admiși actualul șef, Crin Bologa și Ionuț Voineag, ambii urmând să fie audiați de o comisie pe 21 februarie.

Pentru șefia DIICOT au fost admise candidaturile Ioanei Albani, Alinei Albu și Ioanei Pâțu, cea din urmă conducând interimar instituția. Audierile pentru Direcția Antiterorism au fost programate pentru 24 februarie.

Criteriile de selecție pentru posturile de procuror-șef DNA, procuror general PÎCCJ și procuror-șef DIICOT

Ministerul Justiţiei organizează, la sediul său din București, str. Apolodor, nr. 17, sect.5, cod 050741, în perioada 27.12.2022 – 27.02.2023, selecția procurorilor în vederea formulării către Președintele României a propunerilor de numire pentru ocuparea următoarelor funcții vacante de conducere din cadrul parchetelor:

– procuror general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (PÎCCJ), funcție vacantă începând cu data de 21.02.2023;

– procuror-șef al Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA), funcție vacantă începând cu data de 21.02.2023;

– procuror-șef al Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism (DIICOT), funcție vacantă începând cu data de 25.09.2020, anunță MJ într-un comunicat.

Procurorii pot depune cereri de înscriere, care trebuie să cuprindă precizarea funcţiei de conducere pentru care se depune candidatura, până la data de 06.02.2023, ora 12.00, respectiv până la data de 07.02.2023, ora 12.00, pentru DIICOT, la Direcţia resurse umane din cadrul Ministerului Justiţiei din București, str. Apolodor, nr.17, sector 5, mai anunță MJ.

Condițiile de participare la selecție cele prevăzute de art.144 și urm. Din Legea nr.303/2022.

1. Pot fi numiți în funcțiile de conducere care fac obiectul procedurii de selecție procurorii care au o vechime minimă de 15 ani în funcţia de procuror sau judecător. Conform prevederilor art. 144 alin. (1) rap. la art. 128 alin. (2) din Legea nr. 303/2022, vechimea de 15 ani trebuie să fie îndeplinită până la data corespunzătoare ultimei zile inclusiv a termenului de înscriere la procedura de selecție. Potrivit prevederilor art. 294 alin. (2) din Legea nr. 303/2022, până la data de 1 ianuarie 2026, în calculul vechimilor prevăzute Legea nr. 303/2022 se ia în considerare perioada cât judecătorul sau procurorul a avut calitatea de auditor de justiție.

2.Nu pot fi numiţi în funcţiile de conducere care fac obiectul procedurii de selecție procurorii care au făcut parte din serviciile de informații sau au colaborat cu acestea ori cei care au un interes personal ce influențează sau ar putea influenta îndeplinirea cu obiectivitate şi imparțialitate a atribuţiilor prevăzute de lege (art.144 alin.(2) din Legea nr.303/2022).

3.Conform art. 144 alin. (1)-(3) și art. 145 alin. (3) din Legea nr. 303/2022, cererile de participare la selecţie ale procurorilor care îndeplinesc condițiile prevăzute de lege, cuprinzând precizarea funcției de conducere pentru care se depune candidatura, vor fi însoțite de următoarele înscrisuri:

a) proiectul privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere pentru care participă la selecţie, care se depune atât pe suport hârtie, cât şi în format electronic, pe suport specific ( recomandabil memory stick sau CD); recomandabil, proiectul va fi încadrat într-o limită de 30 pagini, iar anexele nu vor putea depăși 10 pagini, planul şi anexele vor fi redactate cu caractere de 12, font Times New Roman, spaţiere la 1,5 rânduri;

b)declaraţiile prevăzute la art. 144 alin. (3) din Legea nr. 303/2022 (procurorii care candidează sunt obligați să dea, pe propria răspundere, o declaraţie din care să rezulte că nu au făcut parte din serviciile de informaţii şi nici nu au colaborat cu acestea şi o declaraţie din care să rezulte că nu au un interes personal ce influenţează sau ar putea influenţa îndeplinirea cu obiectivitate şi imparţialitate a atribuţiilor prevăzute de lege; Consiliul Național pentru Studierea Arhivelor Securității și Consiliul Suprem de Apărare a Țării verifică și comunică, în termen de cel mult 15 zile de la solicitarea Ministerului Justiției, dacă procurorul a făcut parte din serviciile de informații sau a colaborat cu acestea);

c)dovada îndeplinirii condiţiilor de vechime cerute de lege;

d)un curriculum vitae al procurorului, recomandabil conform modelului comun european prevăzut în anexa Hotărârii de Guvern nr. 1021/2004;

e)un număr de minimum 10 lucrări întocmite de procuror în compartimentele în care şi-a desfăşurat activitatea în ultimii 5 ani;

f)ultimul raport de evaluare a activităţii profesionale a procurorului participant la selecţie;

g)orice alte înscrisuri relevante.

După verificarea participanților la selecție sub aspectul îndeplinirii condițiilor prevăzute de art. 144 alin. (1) și (2) din Legea nr. 303/2022 și al depunerii înscrisurilor prevăzute la art. 145 alin. (3) din același act normativ, lista procurorilor participanți la selecție care îndeplinesc condițiile prevăzute de lege şi programarea interviurilor se vor publica pe pagina de internet a Ministerului Justiției, până la data de 10.02.2023.

În perioada 20.02.2023 – 23.02.2023, respectiv 24.02.2023 – 27.02.2023, procurorii participanţi la selecţie vor susţine, în faţa ministrului justiției și a comisiei de interviu, la sediul Ministerului Justiției din Bucureşti, str. Apolodor, nr. 17, sect. 5, cod 050741, un interviu constând în:

1.susţinerea proiectului privind exercitarea atribuţiilor specifice funcţiei de conducere pentru care candidează;

2.verificarea aptitudinilor manageriale şi de comunicare ale candidatului;

3.evaluarea aspectelor legate de modul în care candidatul se raportează la valorile profesiei şi ale funcţiei pentru care candidează.

Rezultatele selecţiei se vor publica pe pagina de internet a Ministerului Justiţiei, la data de 27.02.2023 pentru DNA și Parchet și până la data de 01.03.2023 pentru DIICOT. Propunerile motivate ale ministrului justiţiei vor fi înaintate Secției pentru procurori a CSM, la aceeași dată, în vederea emiterii avizului consultativ motivat al acesteia.

Marinela Sârbu este absolventă a Facultății de Jurnalism în cadrul Universității Hyperion din București. În presa scrisă, a activat timp de doi ani ca redactor pe secția Externe în cadrul agenției ... vezi toate articolele