Loteria Română este cel mai valoros brand din România, estimat la 35 de milioane de euro

Publicat: 15 02. 2012, 10:28
Actualizat: 02 04. 2012, 17:17
Loteria Română este cel mai valoros brand din România, estimat la 35 milioane euro, și ocupă locul 758 într-un clasament european care cuprinde 3.000 de mărci, se arată într-un studiu prezentat de Institutul European pentru Studierea Brandurilor din Viena.

Loteria Română este cel mai valoros brand din România, estimat la 35 milioane euro, și ocupă locul 758 într-un clasament european care cuprinde 3.000 de mărci, se arată într-un studiu prezentat de Institutul European pentru Studierea Brandurilor din Viena.

Raportat la primele zece mărci din România, a căror valoare totalizează 86 milioane de euro, industria jocurilor de noroc, reprezentată de către Loteria Română, are o contribuție semnificativă, respectiv 42%, fiind urmată de industria bunurilor de consum (16%) și de utilități (16%).

În clasamentul european prima poziție revine mărcii finlandeze Nokia, estimată la 32,3 miliarde de euro, pe locurile următoare figurând LVHM (29,8 miliarde de euro), Unilever (25,1 miliarde de euro), Telefonica (23,8 miliarde de euro) și Vodafone (22.550 miliarde de euro).

Capacitatea brandurilor de a contribui la dezvoltarea economică a României este ilustrată de relația între Produsului Intern Brut (PIB) pe cap de locuitor și raportul între valoarea cumulată a primelor zece branduri din România și PIB.

În funcție de acest criteriu, România se plasează pe locul 24 în Europa, în condițiile în care raportul între valoarea primelor zece branduri din România și PIB este de 0,05%, iar PIB pe cap de locuitor se ridică la 12.986 euro. PIB a fost calculat la paritatea puterii de cumpărare, conform datelor publicate de Banca Mondială în iulie 2007.