Lotul II al Autostrăzii Nădlac-Arad și noul punct de control de la graniță, gata în luna iunie. Când trebuiau finalizate, de fapt, lucrările
Directorul proiectului Autostrăzii Nădlac-Arad, Adrian Adler, a declarat marți, corespondentului MEDIAFAX, că lotul II al autostrăzii, cuprins între orașul Pecica și municipiul Arad, este aproape finalizat, iar toate lucrările vor fi încheiate în cel mult trei săptămâni, conform termenului contractual, care este sfârșitul lunii iunie.
„Asfaltarea s-a încheiat, iar în acest moment se lucrează la montarea de parapeți, de garduri și panouri de antifonare”, a precizat Adler.
Conform sursei citate, lucrările sunt avansate și la frontiera cu Ungaria, unde este în curs de amenajare noul punct de control de la graniță, care ar urma să fie finalizat tot în această lună.
Referitor la momentul dechiderii traficului pe lotul II, pentru a se putea circula de la Arad la Nădlac și pe autostradă, Adler a spus că reprezentanții Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România nu au stabilit data.
„Este foarte probabil ca traficul pe lotul II să fie deschis odată cu realizarea joncțiunii de la frontieră cu autostrada din Ungaria. Acest lucru ar urma să aibă loc în luna iulie”, a spus Adler.
Potrivit sursei citate, și maghiarii au ajuns cu autostrada până la frontieră, asfaltul fiind deja marcat.
Lotul II din Autostrada Nădlac-Arad are o lungime de 16 kilometri, însă șase kilometri au fost deschiși circulației în luna decembrie 2014, odată cu primul lot, pentru a exista legătură între DN 7 și șoseaua de mare viteză. Astfel, CNADNR urmează să mai deschidă traficului cei zece kilometri rămași, cuprinși între DN 7 Pecica și Arad.
Construcția Autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărțită în două loturi, pe o distanță totală de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat inițial de asocierea româno-portugheză Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul II a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro.
Lucrările de construcție pentru cele două tronsoane au fost deschise în octombrie 2011, termenul de execuție fiind de un an și jumătate.
CNADNR a reziliat, la finele anului 2012, contractul pentru construirea primului tronson al autostrăzii, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor, și a atribuit, în decembrie 2013, asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl, un contract de 308 milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea acestora.
CNADNR a reziliat în vara anului trecut și contractul de proiectare și execuție a lotului al doilea, după falimentul constructorului Alpine Bau din Austria, comunicând la vremea respectivă că stadiul de execuție a lucrării era de 84,75%. Lotul al doilea al autostrăzii Nădlac-Arad, în lungime de 16,6 kilometri, va fi finalizat tot de asocierea italo-germană Astaldi – Max Boegl.