Prima pagină » Știri » Ludovic Orban și Nicușor Dan, discuții cu Lucian Bode la Ministerul Transporturilor. Primarul general ales al Capitalei: „Cred că este începutul unei frumoase prietenii”

Ludovic Orban și Nicușor Dan, discuții cu Lucian Bode la Ministerul Transporturilor. Primarul general ales al Capitalei: „Cred că este începutul unei frumoase prietenii”

Ludovic Orban și Nicușor Dan, discuții cu Lucian Bode la Ministerul Transporturilor. Primarul general ales al Capitalei: „Cred că este începutul unei frumoase prietenii”
Nicușor Dan va ieși din Asociația „Salvați Bucureștiul”, care are 15 procese împotriva Primăriei Capitalei

Premierul Ludovic Orban, ministrul Transporturilor, Lucian Bode și primarul ales al Capitalei, Nicușor Dan, s-a întâlnit, vineri dimineața, pentru a discuta despre proiectele de infrastructură pentru București.

Întâlnirea a fost programată de la ora 9.00 și a avut loc la Ministerul Transporturilor.

„Am găzduit azi o primă întâlnirea de lucru având drept obiectiv principal analiza portofoliului de proiecte de infrastructură de transport pe toate modurile de transport: rutier, feroviar, metrou, aerian, din regiunea București – Ilfov, a declarat Lucian Bode, la finalul întâlnirii.

„Sigur că am vorbit despre proiectele care vor transforma Bucureștiul în noul București, un București durabil, modern, conectat în interior și în exterior printr-un sistem integrat și eficient de transport. Pentru acest lucru e clar că este nevoie de un parteneriat, un parteneriat solid între administrația locală și cea centrală și despre o viziune comună de dezvoltare”, a completat ministrul Transporturilor.

„Astăzi, împreună cu directorii principalelor companii din minster, împreună cu colegii care coordonează componenta de fonduri europene din ministerul nostru am discutat și credem noi că am dat startul unui proces de construcție, a unui proces amplu în care am setat viziunea corentă de dezvoltare a Bucureștiului și a regiunii Ilfov din punct de vedere al infrastructurii de transport”, a spus Bode.

Potrivit ministrului, în cadrul întâlnirii s-a prezentat stadiul tuturor proiectelor de dezvoltare pe toate modurile de transport și s-a prezentat planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru următorii 10 ani, în special în zona București – Ilfov.

„Sperăm noi că a fost doar un bun început și în continuare aceste întâlniri vor avea loc cu regularitate, am și stabilit un mod de lucru, imediat ce domnul Primar General își va prelua mandatul”, a conchis Bode.

Nicușor Dan: Trebuie să luăm presiunea pe trafic pe București

Nicușor Dan și-a început declarația de la Ministerul Transporturilor cu celebra replică din filmul Cacasablanca: „Cred că este începutul unei frumoase prietenii”.

„Bucureștiul este obligat să colaboreze cu Ministerul Transporturilor, pentru că multe dintre lucrurile pe care trebuie să le facem în ceea ce privește mobilitatea în București țin de colaborarea cu aceste minister. Trebuie să luăm presiunea pe trafic pe București și, ca să luăm presiunea pe trafic, trebuie să avem o consolidare a transportului publoc, și aici vorbim de metrou și de metrou de suprafață, trebuie să avem marile parcări la intrarea în oraș, pentru a lua din presiunea de pe trafic, trebuie să avem șoseaua de centură și trebuie să avem autostrada de centură”, a declarat Nicușor Dan, după înâlnire.

Primarul general ales al Capitalei a detaliat principalele teme ale discuțiilor: planul de investiții în București și imediata apropiere, stadiul realizării șoselei de centură, a proiectării și realizării autostrăzii de centură, planurile pentru infrastrutura CFR, extinderea metroului, metroul de suprafață, „toate acele elemente de transport care să ajute la mobillitate în București, pentru ca peste patru ani, bucureștenii să circule mult mai bine”.

„Am spus că Primăria Capitalei ae nevoie de Ministerul Transporturilor, dar vreau saă precizeze că nu se va mai întâmpla ca Primăria Capitalei să fie un obstacol pentru Minsiterul Transporturilor. Nu e posibil ca Ministerul Transporturilor, în reabilitarea Gării de Nord, să fie blocată un an de Primăria Capitalei pentru un certificat de urbanism, și lucrul ăsta nu se va mai întâmpla. Nu e posibil ca conexiunea din Drumul Taberei între metrou și tramvai să fie blocată de de Primăria Capitalei și lucrul ăsta nu se va mai întâmpla în relația dintre noi. De asemenea am trăit toți aceșit ultimi ani într-o necolaborare între Primăria Capitalei și MT, fiecare dintre ei și-au făcut studii proprii, fără să le contecteze. Nu e posibil să faci această chestiune. Studiile de fezabiliatate pe care MR și PMB le fac pentru transportul public, metrou, metrou de suprafață, extinderea infrastructurii rutiere trebuie conectate, pentru că transportul public trebuie să fie conectat”, a completat Nicușor Dan.

Orban: „Începând cu data de 27 septembrie, odată cu votul cetățenilor din București, lucrurile s-au schimbat radical în bine”

„În ultimii 12 ani, atât primarii proveniți din PSD, cât și guvernele PSD au ținut Bucureștiul pe loc și au împiedicat realizarea marilor proiecte pentru București”, a declarat și premierul, la finalul discuțiilor de la MT.

„Începând cu data de 27 septembrie, odată cu votul cetățenilor din București, lucrurile s-au schimbat radical în bine, avem un Primar general serios, un Primar general care cunoaște problemele Bucureștiului, care are soluții foarte clare, care trebuie puse în practică”, a spus premierul.

Șeful Executivului a apreciat faptul că, încă înainte de preluarea oficială a mandatului există un daliog, o analiză completă a tuturor proiectelor în care este necesară colaborarea între Primăria Generală a Capitalei și Guvern.

„Reafirm hotărârea fermă de susținere a tuturor proiectelor Primăriei Generale a Capitalei. Reafirm angajamentul nostru ca toate proiectele care țin de Guvern, în care Guvernul este implicat și care sunt necesare pentru rezolvarea problemelor Capitalei să fie derulate cu profesionalism, cu seriozitate și cu maximă viteză”, a declarat premierul.

Ludovic Orban a reafirmat și angajamentul de a obține finanțări pentru toate aceste proiecte.

„Aceste proiecte ar fi trebuit făcute poate de opt ani, de zece ani, de 12 ani, de 15 ani, din păcate, oameni preocupați mai mult de imaginea personală și de avantajele personale ale exercitării funcțiilor importante nu au făcut ceea ce ar fi trebuit să facă. În ceea ce ne privește, noi vom face”, a afirmat Orban.

„Proiecte importante precum autostrada de centură prind viață. Până la sfârșitul anului ne-am propus să începem lucrările pe toate tronsoanele din autostrada de centură din sud. De asemenea, să încheiem toate contractele de proiectare și execuție pentru autostrada de centură pentru cele patru tronsoane din zona de nord”, a spus premierul.

„În ceea ce privește actuala centură a Capitalei, pe lângă lărgirea la patru benzi în zona de nord, între autostrada A1 și autostrada A2, care trebuie finalizate cât mai repede și există contracte, am discutat împreună cu domnul Primar general lărgirea și în zona de sud și de asemenea accelerarea tuturor poriectelor care țin de soluționarea conflictelor de trafic prin pasaje subterane, supraterane, astfel încât să crească fluiditatea pe zona de sud a actualei centuri a Capitalei”, a spus premierul.

În domeniul feroviar urmează să se realizeze un studiu de fezabilitate extrem de important, a spus Orban, în care va fi necesară o colaborare extrem de apropiată între Primăria Capitalei și Ministerul Transporturilor și CFR S.A. Infrastructură, un studiu de fezabilitate care vizează dezvoltarea tuturor tronsoanelor de transport feroviar necesare Bucureștiului care să fie corelate și cu dezvoltarea metroului și cu planurile de mobilitate ale Primăriei Capitalei.

„Acest studiu de fezabilitate vizeaă centura ferioviară și o serie de alte tronsoane importante. Bucureștiul are foarte multe trasee de cale ferate, sigur, multe dintre ele unde nici nu mai există cale ferată, dar sunt în proprietatea statului, sunt administrate de CFR S.A. și oricând pot să fie suportul unor investiții care să îmbunătățească traficul în București”, a spus Orban.

În ceea ce privește metroul, proiectele sunt clare și există finanțare, a precizat premierul.

Care sunt planurile primarului ales

„Discuţiile vor viza proiectele de infrastructură şi transport aferente Capitalei şi zonei metropolitane Bucureşti-Ilfov”, a transmis Ministerul Transporturilor.

Nicușor Dan a anunțat că va accesa fonduri europene, prin Programul Operațional Regional, pentru metroul de suprafață și reabilitarea șinelor de tramvai.

De asemenea, primarul Capitalei s-a întâlnit cu administratorul special ELCEN, Claudiu Crețu, pentru a dezbate cel mai sensibil subiect la nivelul metropolei, lipsa apei calde.

Dan a spus că sistemul de termoficare din Capitală este deficitar și trebuie găsite soluții urgente pentru rezolvarea avariilor, în timp cât mai scurt.

Nicușor Dan, „evaziv” în privința înscrierii în PNL: Deocamdată îmi concentrez „toate energiile” pe problemele Capitalei. Situația e gravă

Nicuşor Dan, primarul ales al Capitalei, nu exclude înscrierea în PNL până la finalul mandatului, însă deocamdată este decis să își concentreze „toate energiile” pe problemele Capitalei. Dan crede că momentul decisiv al alegerilor a fost acela când PNL a anunțat că-l susţine pentru Primăria Capitalei.

Orban: Diferenţa dintre Nicuşor Dan şi Gabriela Firea este atât de clară / Să te agăţi de nişte minciuni mi se pare lipsit de demnitate

Diferenţa dintre Nicuşor Dan şi Gabriela Firea în urma alegerilor de duminică este atât de clară, încât nu mai lasă loc la niciun fel de dubiu, a spus premierul Ludovic Orban, întrebat despre solicitările de renumărare a voturilor.

„Cred că ar trebui să ştii şi să câştigi şi să pierzi. Diferenţa dintre Nicuşor Dan şi Gabriela Firea este atât de clară, încât nu mai lasă loc la niciun fel de dubiu. Să nu ştii să pierzi, să te agăţi de nişte minciuni şi denaturări ale unor fapte mi se pare lipsit de demnitate”, a spus Orban.

Absolventă a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Departamentul de Limbi Moderne Aplicate din cadrul Facultății de Litere, Mădălina Prundea a debutat în presa regională, la „Evenimentul ... vezi toate articolele
Mihai a urmat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității București între anii 2009-2012, după un an petrecut la SNSPA. A lucrat la numeroase publicații, dar și în agenții ... vezi toate articolele

Citește și