„Cu săptămână înainte, chiar mai puțin, mi se prelungise mandatul și de la o săptămână la alta totul s-a schimbat. M-a sunat aseară, la ora șapte, președintele CA și mi-a zis că a decis să mă demită. Mi-a trimis hotărârea, a apărut astăzi noul director general desemnat. Am avut o Hotărâre a Consiliului de Administrație prin care mi se reproșează că nu mi-am dus la îndeplinire hotărârile CA conform mandatului de director general interimar”, a explicat Mezei.
Mezei a explicat că, printre altele, se numără „semnarea contractului cu ATR, care era în plină negociere. Sunt foarte multe care s-au discutat în peste un an de zile în ședințele CA”. Tarom este în proces de achiziție a nouă avioane ATR, pentru cursele interne.
Fostul director al companiei aeriene a mai explicat că nu se consideră vinovată pentru că a abordat o atitudine profesională și a ales să facă o analiză mai profundă în ceea ce privește proiectele Tarom.
„Nu mă consider vinovată. Am venit cu spiritul liber și inima deschisă să salvez compania asta. Nu am să zic niciodată că sunt vinovată. Consider că am făcut tot ce trebuia să fac în baza priceperii pe care o am, dacă nu am fost destul de convingătoare sau rapidă pentru dorințele CA-ului, eu am ales să fac o analiză mai profundă, mai profesională, pentru a evita implicații majore asupra viitorului companiei. Consiliul de Administrație a considerat că trebuie să fac mai repede. E o diferență de interpretare. Eu doresc să rămân în zona de profesioniști. Fiecare are dreptul să evalueze un manager numit, cum am fost numită așa am sunt și retrasă. Nu mă consider vinovată, dar nici nu consider decizia nefirească”, a spus aceasta.
Întrebată ce se va întâmpla cu deschiderea cuselor lung-curier spre China și Statele Unite, Mădălina Mezei a spus că acesta este șansa de salvare a companiei aeriene, fără de care Tarom „ar putea dispărea curând”.
„Nu știu ce va face noul director și ce mandat are, acela a fost un proiect asumat de mine, promovat de mine în care în care încă cred cu tărie. Taromul nu va avea nicio șansă să opereze regional ca până acum, în concurență cu low cost și dacă nu se modifică strategia, Tarom nu va mai exista în curând. Ca atare, domnul ministru (al Transporturilor, Răzvan Cuc, n.r.) în urma discuțiilor cu CA și cu mine a ieșit cu anunțul poate un pic anticipat pentru că nu eram gata cu faza de analiză, însă un proiect pe care eu personal l-am promovat, nu voi zice niciodată că a fost promovat politic și în continuare cred în el. Cred că este salvarea noastră”, a declarat fostul director al Tarom.
În seara de marți, 15 octombrie, Mădălina Mezei a fost demisă din funcția de director general al companiei aeriene Tarom, iar în funcție a fost numit pilotul Valentin Gvinda.