Magistrala 6, traseu schimbat. Când vor ajunge bucureștenii cu metroul la aeroport

Magistrala 6, traseu schimbat. Când vor ajunge bucureștenii cu metroul la aeroport
Publicat: 28/09/2016, 10:42

Proiectul prevede „modificarea și completarea Hotărârii Guvernului nr. 1030/2009″. Revizuirea soluției tehnice inițiale constă în reconsiderarea traseului pe porțiunea centrală a Municipiului București, în sensul că linia de metrou nu va mai pleca din Piața Victoriei pe traseul Bulevardul Ion Mihalache – Bulevardul Expoziției, ci se va desprinde din Stația 1 Mai în paralel cu calea ferată București-Constanța și se va înscrie pe Bulevardul Expoziției, apoi pe traseul inițial.

Față de traseul aprobat inițial, noua rută are unele avantaje, între care – potrivit notei de fundamentare a proiectului – se numără legătura directă între Gara de Nord – Gara Băneasa – Aeroportul Băneasa și Aeroportul Henri Coandă Otopeni, fără transbordarea călătorilor prin schimbarea peroanelor și a trenurilor (ca în varianta inițială), accesul direct al călătorilor în întreaga rețea de metrou prin stația existentă Gara Basarab, utilizarea stațiilor deja în funcțiune ale Racordului 1 Mai – Grivița – Gara Basarab – Gara de Nord și costuri de realizare ale întregii investiții mai mici.

Viitoarele stații de metrou vor fi în număr de 12, față de 19 stații în proiectul inițial, lungimea interstației fiind de un kilometru.

Potrivit proiectului normativ, zona de amplasament a noii linii de metrou traversează Sectorul 1 al Capitalei, respectiv cartierele Grivița, Bucureștii Noi, Piața Presei Libere, Băneasa, Privighetorilor și orașul Otopeni. „De-a lungul traseului vor fi parcurse următoarele puncte de interes municipal și supramunicipal: Aeroportul Henri Coandă, Aeroportul Aurel Vlaicu, Gara Băneasa, Gara Basarab, Gara de Nord. Totodată, vor fi interconectate și drumurile naționale și europene corespunzatoare: DN1/E60 (din partea de nord), Centura București, precum și cu DN1A (spre Buftea și Târgoviște) – dacă privim extinderea Magistralei 4 spre direcția nord-vest a orașului”, se mai arată în nota de fundamentare.

Cât privește exproprierile, inițiatorii proiectului arată că pentru realizarea lucrării „este necesară exproprierea unor imobile proprietate privată (persoane fizice și juridice), cât și transferarea unor suprafețe de teren/construcții din domeniul statului/domeniul public al unităților administrativ – teritoriale, în conformitate cu prevederile Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică și ale Hotărârii Guvernului nr. 53/2011 de aprobare a Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 255/2010″.

Suprafața totală afectată de coridorul de expropriere/transfer este de 225.903 mp, din care domeniul public al statului acoperă 167.920 mp, iar proprietățile private – 57.983 mp.

Exproprierile din sectorul privat presupun o cheltuială estimată la 117,51 milioane de lei, ceea ce – având în vedere suprafața totală de expropriat, de 57.983 mp – înseamnă un cost mediu de 2.026 de lei/mp, echivalentul a 450,4 euro/mp.

Pentru realizarea viitoarei Magistrale 6, s-a stabilit un traseu executat integral în subteran. Indicatorii tehnici revizuiți sunt următorii: lungime totală de 14,2 km, 12 stații, capacitate maximă de transport de 50.000 de călători pe oră și sens, viteză comercială de 36 km/h.

Populația care va beneficia în mod direct s-a estimat la circa 100.000 de persoane zilnic – care vor fi pasageri ai noii linii de metrou la punerea în funcțiune (estimare 2021) – și aproximativ 190.000 peste 15 ani de la punerea în funcțiune (estimare 2035).

În prezent, Metrorex SA. asigură transportul a circa 20% din numărul total al călătorilor care utilizează mijloacele de transport în comun la nivelul municipiului București, acoperind 3,7% din lungimea întregii rețele de transport public a Capitalei. Rețeaua de metrou actuală însumează 69,2 km cale dublă, structurată pe 4 magistrale, 51 de stații și 4 depouri.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
„Descoperirea care ne face să regândim modul în care a apărut viața pe Pământ”. Ce...
Ipoteză bulversantă lansată în cazul morții lui Andrei Pârvan A fost otrăvit Versace?! 😲
FOTO. Sorana Cîrstea, apariție incendiară, într-o rochie verde transparentă, care a lăsat la vedere poate...
Andrei Versace a sunat la Ambulanță, înainte să fie găsit mort în casă: "A avut...
LIDL, prima reacție după ce Sânziana Negru și Ștefan Floroaica au aruncat la gunoi produsele...
Mantea și-a dezvăluit DIETA specială pe care o respectă! Arată fabulos la 38 de ani
Dentista Marina Gavril ar fi fost ucisă la comandă. Luni a fost înmormântată în R....
Doctorița Gavril, ucisă în 30 de secunde! Filmul complet al crimei din Brăila
Un bărbat a fost atacat de urs în Bistrița-Năsăud! Victima a fost transportată de urgență...
Au peste 40 de ani, dar arată ca la 20. Ele sunt vedetele pentru care...
Cele mai ieftine SUV-uri cu transmisie automată. Care sunt rivalii lui DUSTER?
Oamenii de ştiinţă sunt uimiţi de „oxigenul întunecat” din adâncurile oceanului Pacific
Eveniment RAR deasupra Antarcticii! S-a întâmplat BRUSC
Obligație în România. Trebuie să semneze neapărat contractul. Au început amenzile
Cea mai periculoasă armă din istorie. Poate să facă prăpăd
Imagini din apartamentul în care Andrei Versace a fost găsit fără suflare. Ce se observă...
Bombă în cazul morții lui Andrei Versace
Cât au plătit Tavi Clonda și Gabriela Cristea pentru o cursă de la aeroport la...
Cine sunt părinții lui Andrei Versace și cu ce se ocupă? Povestea unui imperiu imobiliar...
BANCUL ZILEI. Costică îl întreabă pe Mitică: –De ce porți verigheta pe mâna cealaltă?
Telescopul Hubble urmărește materia întunecată din galaxii cu ajutorul stelelor