Mai puţin de jumătate dintre angajaţi (45%) speră să primească o primă cu ocazia Paştelui, cu 10% mai puţini decât anul trecut, iar dintre aceştia cei mai mulţi (58%) se aşteaptă să fie răsplătiţi de angajator cu o sumă cuprinsă între 100 şi 200 de lei.
În ultimul an, prețurile bunurilor de consum au crescut constant, unele dintre produsele alimentare de bază crescând chiar și cu 60% față de 2021-2022, potrivit datelor INS.
Astfel, în aceste condiții, sărbătorile de Paște pun presiuni financiare pe bugetul angajaților români, care declară că prima de sărbători de la patroni ar fi un ajutor de care au nevoie (47%) sau cu adevărat esențială (29%) pentru cumpărăturile de Paște, conform celui mai recent sondaj realizat de BestJobs.
Cu toate acestea, doar 45% dintre angajaţi speră să primească ceva în plus cu ocazia Paştelui, cu 10% mai puţini decât anul trecut.
Dintre aceştia, cei mai mulţi (58%) se aşteaptă să fie răsplătiţi de angajator cu o sumă cuprinsă între 100 şi 200 de lei, deşi nevoile reale a peste 77% dintre respondenţi ar depăşi valoarea de 500 de lei.
Alţi 26% estimează că vor primi între 200 şi 400 de lei, iar 16% speră la o primă mai mare de 400 de lei.
Începând din acest an, angajatorii pot oferi beneficii extrasalariale cu ocazia Paştelui în valoare de cel mult 300 de lei, fără a fi impozitaţi.
Prima în bani este şi anul acesta beneficiul preferat de angajaţi cu ocazia Paştelui, după cum au indicat jumătate dintre respondenţii sondajului BestJobs.
Alţi 21% ar prefera tichete valorice sau vouchere, în timp ce 15% înclină spre clasicul coş cu produse specifice de sezon.
13% s-ar bucura să primească zile libere suplimentare şi doar 3% ar alege o petrecere tematică organizată de angajator.
Întrebaţi ce şi-ar dori pentru această ocazie în mod ideal, pe lângă opţiunile tradiţionale cu care s-au obişnuit, 35% au menţionat beneficii pe partea de sănătate, precum şedinţe la sport, nutriţionist sau psiholog, iar 4% au menţionat acţiuni în cadrul companiei.
Urmând tendinţa din ultimii ani, cea mai mare a bugetului total alocat pentru sărbătorile pascale este direcţionată către masa de Paşte.
Mai exact, anul acesta 83% dintre angajaţii care au răspuns la sondaj intenţionează să cheltuiască cel mai mult pe alimentele specifice sărbătorii, în timp ce 8% vor dedica cea mai mare parte din buget cadourilor, mai mulţi decât anul trecut.
Sondajul a fost efectuat în luna aprilie, pe un eşantion de 928 de utilizatori de internet din România.