Asociația Telefonul Copilului a lansat, vineri, o campanie de informare și de conștientizare adresată mamelor, sub sloganul: „Telefonul Copilului le răspunde și mămicilor”. În acest fel, organizația neguvernamentală își propune să ofere tinerelor mame informații despre îngrijirea nou născutului, ajutându-le să înțeleagă nevoile acestuia.
Campania se va desfășura în 175 de maternități din țară, pentru ca femeile să afle că pot primi soluții la problemele lor printr-un simplu apel către 116 111.
„Având astfel grijă de mame, avem grijă de copii! Fiecare mamă știe că bebelușul său are nevoie de ea permanent, dar și că soțul său are nevoie de ea, că trebuie să se ocupe în continuare de treburile casnice, iar în același timp i se cere să se întoarcă mai repede la birou. Așa încât trebuie să facă față cumva tuturor acestor nevoi, chiar dacă uneori simte că e la capătul puterilor. Telefonul Copilului 116 111 vine să o asculte și să-i ofere sfaturile de care are nevoie pentru a trece mai ușor prin perioada de acomodare „, a declarat Cătălina Florea, director executiv al Asociației Telefonul Copilului și deputy regional representative Child Helpline International.
Organizația neguvernamentală precizează că orice mamă din România poate să contacteze linia telefonică de asistență 116111 pentru informațiile tradiționale privind protecția drepturilor copilului și a familiei, dar și pentru nelămuriri legate de dezvoltarea relației copil – părinte / părinți pe etape de vârstă, dezvoltarea abilităților de viață ale copiilor de-a lungul etapelor de dezvoltare, educația copiilor încă din stadiul de bebeluși, depresia post-partum, iar din punct de vedere juridic mamele pot obține informații în concordanță cu legislația în vigoare referitoare la: obținerea certificatului de naștere, concediul pre și post natal, concediul maternal, indemnizația de creștere a copilului, concediul paternal, dar și orice alte informații din spectrul protecției drepturilor copilului și familiei.
În 2013, la linia telefonică de asistență gratuită 116111 au beneficiat de informare si consiliere specializată 2.176 de mame, cele mai multe solicitând sprijin pentru cazuri de abuz asupra copiilor (660), consiliere juridică (318) și consiliere psihologică (304).
„Referitor la problemele legate de abuz, mamele au sesizat în principal violență fizică (41,97 la sută), abuzul emoțional (26,53 la sută) sau forme ale abuzului sexual și trafic de minori (11,81 la sută). În ceea ce privește consilierea juridică, 58,49 la sută dintre mame au sesizat situații de încredințare a copilului, dreptul la vizită, părăsirea țării cu un minor, recunoașterea paternității, dreptul copilului la pensie alimentară, menținerea legăturilor personale, iar 41,51 la sută au avut nevoie de informații privind dreptul la concediul de creștere a copilului, îndemnizația de creștere a copilului până la un an, respectiv doi ani, drepturile copilului privind alocația de stat, înregistrarea tardivă a nașterii, obținerea certificatului de naștere, pensia de urmaș a copilului”, se mai arată într-un comunicat transmis agenției MEDIAFAX.
Telefonul Copilului mai precizează că dintre mamele care au au avut nevoie de consiliere psihologică, 85,52 la sută aveau nevoie de sprijin privind dezvoltarea relației copil – părinte / parinți, iar 14,48 la sută, pentru depresii, tulburări de comportament ori anxietăți ale copiilor.