La începutul lunii aprilie, Marea Britanie a deschis barurile, pub-urile, saloanele de înfrumuseţare şi sălile de sport, după patru luni de lockdown. Cea mai mare dorinţă a britanicilor a fost să bea o bere într-una dintre locațiile lor clasice de întâlnire. La doar trei săptămâni de la redeschidere, patronii că se confruntă cu sincope în aprovizionare, scrie presa britanică.
Începând cu 12 aprilie, barurile şi pub-urile din Anglia au voie să-şi servească clienţii pe terase, după luni de zile de „lockdown”. O săptămână mai târziu, a fost rândul Scoţiei şi Ţării Galilor să autorizeze deschiderea teraselor.
La doar trei săptămâni distanță de la moment, cele câteva rezerve de bere care mai existau prin depozite dinainte de lockdown s-au epuizat deja.
Jean-David Thumelaire, directorul de vânzări de la Budweiser Brewing Group UK & Ireland, spune că vânzările au fost de trei ori mai mari decât estimările. „Suntem într-un moment de euforie şi credem că ar putea dura până la ridicarea completă a restricţiilor”, a declarat oficialul.
În plus, se pare că pub-urile din Marea Britanie au mai mulţi clienţi chiar şi faţă de 2019, înainte de începutul pandemiei.
În continuarea acestor realități se mai adaugă încă una: numai 40 la sută din cele aproximativ 37.500 de pub-uri din Regatul Unit dispun de un spaţiu suficient pentru a-l folosi drept terasă şi pentru a putea astfel să redeschidă. Mai multe baruri au rămas deocamdată închise şi aşa se explică de ce terasele sunt pline ochi, iar patronii îşi văd stocurile epuizate rapid.
Așadar, firmele din domeniu au fost nevoite să se adapteze rapid. După ce a subestimat cererea, gigantul Heineken a fost nevoit să limiteze livrările mărcilor sale Amstel şi Birra Moretti la numai trei butoaie pentru un pub. „Au fost prinşi cu pantalonii în vine. Au dat-o în bară rău de tot, n-au realizat că va fi o cerere atât de mare”, a comentat proprietarul unui lanţ de pub-uri.