Prima pagină » Știri » Marinari români blocați pe o navă în Egipt cer sprijinul autorităților pentru a se întoarce în țără

Marinari români blocați pe o navă în Egipt cer sprijinul autorităților pentru a se întoarce în țără

Marinari români blocați pe o navă în Egipt cer sprijinul autorităților pentru a se întoarce în țără
Douăzeci și nouă de marinari români care fac parte din echipajul unei nave sub pavilion britanic reținută în Portul Adabiya din Egipt din cauza unor probleme tehnice cer sprijinul autorităților române pentru a-și recupera salariile restante și a se întoarcă în țară.

Douăzeci și nouă de marinari români care fac parte din echipajul unei nave sub pavilion britanic reținută în Portul Adabiya din Egipt din cauza unor probleme tehnice cer sprijinul autorităților române pentru a-și recupera salariile restante și a se întoarcă în țară.

Reprezentantul Federației Internaționale a Transportatorilor (ITF) în România, Adrian Mihălcioiu, a spus că vasul RO-RO „Olympus”, sub pavilion britanic, la bordul căruia se află un echipaj format din 35 de marinari, 29 de români și șase georgieni, a fost reținut în urmă cu două luni în rada exterioară a portului egiptean Adabiya, din cauza unor probleme tehnice.

„Vinovat este armatorul navei, pentru că nu a făcut la timp reparațiile necesare, iar nava a ajuns în această situație. Ulterior, s-au adăugat datoriile pentru staționare și neplata salariilor către echipaj. Este vorba despre aproximativ 55.000 de dolari către autoritățile portuare și alte 200.000 de dolari către membri de echipaj. Echipajul este neplătit din luna ianuarie”, a declarat Adrian Mihălcioiu.

Armatorul navei este compania elenă NEL Lines care mai are în operare încă o navă ce a avut probleme similare.

„Armatorul a mai avut probleme în trecut și cu cealaltă navă, sora lui Olympus. Adevărat că acestea s-au rezolvat până la urmă”, a mai spus Mihălcioiu.

Potrivit acestuia, navigatorii români de la bordul vasului „Olympus” nu sunt membri ai Sindicatului Liber al Navigatorilor ori ITF, iar când s-au ambarcat nu au cerut referințe despre armator ori navă.

„Ar trebui și Guvernul României, prin Ministerul Transporturilor, să facă mai mult. Să existe o reglementare a plecării navigatorilor în străinătate prin agențiile de crewing. Sunt unele agenții care trimit oameni pe aceste nave fără să le pese de situația armatorului. Vorbim practic despre o incompetență. Spre exemplu, sunt navigatori gata să plece pe această navă (Olympus – n.r.) dacă s-ar face schimb de echipaj. Ori, unde ar pleca și ce ar face acești marinari pe această navă?! Ar lua locul unor marinari nemulțumiți și ar deveni și ei la rândul lor nemulțumiți. Este un cerc vicios, pe care noi vrem să-l rupem”, a declarat Adrian Mihălcioiu.

Cei 35 de marinari de la bordul navei „Olympus” nu pot părăsi nava, ancorată în rada portului, dar, cu sprijinul ITF, au primit la bord apă potabilă, mâncare și combustibil.

Marinarii au cerut ajutorul autorităților române, prin mai multe scrisori, pentru a-și recupera salariile restante și a putea să se întoarcă acasă.

Citește și