Ion Rădoi, președintele Sindicatului Liber Metrou, a declarat, pentru MEDIAFAX, că în urma ședinței avute după greva de avertisment de joi, s-a stabilit ca greva generală să aibă loc săptămâna viitoare, marți sau miercuri, între orele 4:00 și 16:00.
„Da, s-a decis continuarea acțiunii. S-ar putea să nu fie chiar luni, dar marți sau miercuri, pentru că trebuie să ținem cont de minimul 48 de zile lucrătoare și am luat în calcul. Dar dacă avem foc continuu, aveam lejer 48 de ore pentru luni. Se pare că interpretarea juridică… nu contează tipul de unitate, ci conform celor încadrate pe săptămâni de lucru. Sigur fac grevă între 4:00 și 16.00. Noi am hotărât deja azi, am stabilit, după ce s-a terminat greva de avertisment. Urmează să informăm opinia publică în care dintre zile, în funcție de mobilizarea noastră. Hotărârea e luată”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Ion Rădoi, președintele Sindicatul Liber Metrou.
Precizările vin după ce Unitatea – Sindicatul Liber Metrou (USLM) a declanșat o grevă de avertisment joi, între orele 04:00 – 06:00, iar, în această perioadă, trenurile de metrou nu au circulat. Societatea de Transport București (fost RATB) a scos, joi, în traseu liniile de tramvai, troleibuz și autobuz începând cu ora 4 dimineața, ca urmare a grevei de avertisment anunțată de angajațiiMetrorex, în vederea asigurării serviciului public de transport la nivelul Capitalei.
Consiliul General al USLM a respins, luni, ultima ofertă de creștere salarială lansată deMetrorexși a decis să continue conflictul de muncă, anunțând că va declanșa greva de avertisment joi, între orele 4 și 6 dimineața.
Acceptarea majorărilor salariale cerute de sindicaliștii de la Metrou, care au delanșat conflictul de muncă, ar duce la o creștere a prețului biletului la 4 lei, de la 2,5 lei pentru o călătorie, a declarat miercuri seara, ministrul Transporturilor, Lucian Șova. „Așa ceva nu poate fi acceptat”, a spus ministrul, care i-a avertizat pe sindicaliști că fiecare oră care trece fără a fi semnat contractul colectiv de muncă înseamnă o scădere de un procent din majorările salariale convenite.
Șova îi acuză pe sindicaliști și pe liderul sindical Ion Rădoi de șantaj. Ministrul a mai spus că Rădoi vinde sindicaliștilor iluzii, solicitând, în cadrul negocierilor, o creștere salarială de 42%. O asemenea creștere salarială este ilegală, susține Șova, pentru că ar trebui corelată cu creșterea productivității.
Lucian Șova a declarat că au avut loc până în prezent opt runde de negocieri. În ultimii patru ani majorările salariale de la metrou au fost de 9% în 2015, de 12% în 2016, de 21% în 2017.
Salariile la metrou sunt de 7.300 de lei pentru personalul tehnic, de 8.000 de lei pentru mecanici și de 5.300 de lei pentru personalul care lucrează noaptea. La salarii se adaugă beneficii: tichete de masă de 12 lei/zi, reducere de 75% la biletele de tren, 75% la abonamente, permis pentru 6 călătorii CFR și reducere de 99% la cazare la hotelul Zamora din Bușteni, hotel ce aparține sindicatelor.
Ministerul a dezmințit informațiile legate de problemele de siguranță a traficului de la metrou. „În 39 de ani nu am avut niciun incident major”, a spus Șova. Ministerul crede că liderul Ion Rădoi a adus prejudicii Metrorex în ultima perioadă, vorbind despre riscuri de securitate în exploatarea metroului. „Nu există niciun element care să pună în pericol viața și integritatea călătorilor”, a spus Șova.
Ion Rădoi, președintele Unitatea – Sindicatul Liber Metrou (USLM), a declarat pentru MEDIAFAX, joi, după ce angajații Metrorex și-au reluat activitatea, că trenurile de metrou circulă normal și n-au fost incidente în timpul grevei de avertisment de dimineață.
„Am văzut (n.red. – declarațiile ministrului Transporturilor, Lucian Șova, de miercuri seara). Am văzut toate minciunile pe care le-a înșirat. În viața lui n-a ajuns o zi în metrou. Mi-e greu să aplec urechea la măgăriile afirmate acolo”, a precizat Rădoi.
Legat de faptul că o majorare a salariilor de la Metrou ar duce la scumpirea prețului biletului, președintele USLM a afirmat că „este o altă prostie, idioțenie”.
„Este subvenționată călătoria în funcție de câți călători sunt și cu asta basta. Ce legătură are una cu alta? Nu este nimic. Va răspunde în fața instanței pentru abuz în serviciu. Nici nu are rostul în presă”, a subliniat Rădoi.