Mazăre, reclamat la CNCD pentru „caracterul misogin” al campaniei „Mamaia Style”
Mai multe organizații nonguvernamentale asociate în cadrul Coaliției pentru Egalitate de Gen au depus o sesizare la Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD) în care reclamă recent lansata campanie de promovare a stațiunii Mamaia – „Mamaia Style” – întrucât „conține imagini cu caracter misogin și incită la hărțuirea femeilor”.
Petiția este îndreptată împotriva Asociații pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului Litoral-Delta Dunării, Consiliului Local Constanța și primarului municipiului Constanța, Radu Mazăre, care susțin campania, potrivit ONG-urilor.
„Campania «Mamaia Style» promovează sexismul și un tratament injust și degradant cu privire la femei, prin sexualizare excesivă și obiectificare, iar unul din layout-urile campaniei, cel intitulat «Bird Wathcing», incită la hărțuire sexuală și la alte comportamente agresive (verbale, psihice, fizice) din partea bărbaților față de femei”, se arată în sesizarea depusă la CNCD.
Organizațiile neguvernamentale consideră că inclusiv declarația primarului Radu Mazăre, cu ocazia lansării campaniei reflectă caracterul sexist, incitator la hărțuire sexuală și la alte comportamente agresive. „Avem mai multe, ce putem regăsi în Mamaia: safari, valuri…(…) Domnișoarele trebuiesc vânate, sunt niște gazele care trebuiesc vânate. Avem «Bird watching», pot veni spre zona Vadu oameni mai în etate să se uite cu binoclul după păsăretul de acolo sau mai tinerei să se uite și ei după păsările de pe plajă”, a afirmat Radu Mazăre într-o declarație publică dată la sfârșitul lunii mai.
ONG-urile din Coaliția pentru Egalitate de Gen au solicitat CNCD oprirea campaniei precum și sancționarea Consiliului Local Constanța, a primarului Radu Mazăre și a Asociației pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului Litoral-Delta Dunării.
De asemenea, Coaliția a solicitat stoparea campaniei la Departamentul pentru Egalitate de Șanse între Femei și Bărbați din Ministerul Muncii, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice.
Reprezentanții departamentului au răspuns coaliției de ONG-uri că instituția va solicita Asociației Litoral-Delta Dunării „retragerea materialelor incriminate pentru îndreptarea imaginii femeilor, promovate în cadrul campaniei «Mamaia Style»”.
Campania Mamaia Style a fost lansată în data de 13 martie în cadrul Târgului de Turism Romexpo București. Printre elementele campaniei se regăsesc și cinci layouturi – „Safari”, „Bird watching”, „Surfing”, „Snorkeling” și „Perfect slopes”, arată ONG-urile.
Campania „Mamaia Style” este finanțată din taxa de promovare colectată de la hotelieri, proprietari de cluburi, terase, restaurante, magazine și de la proprietarii de apartamente din Mamaia. Taxa de promovare a stațiunii Mamaia, obligatorie din 2013, este cuprinsă între 100 și 4.000 de lei pe an și este utilizată în procent de 80% de către Asociația Litoral-Delta Dunării și în procent de 20% de către Consiliul Local Constanța.
Consiliul Local al Municipiului Constanța a aprobat folosirea gratuită a conceptului „Mamaia Style”, respectiv a celor cinci layout-uri pentru imprimarea pe tricouri, șepci și alte materiale promoționale care se vor vinde pe litoral.
Coaliția pentru Egalitate de Gen este formată din cinci organizații nonguvernamentale: Centrul Parteneriat pentru Egalitate – CPE., Societatea de Analize Feministe Ana, Asociația pentru Libertate și Egalitate de Gen – ALEG, Asociația pentru Drepturile Femeilor Rome E-Romnja și Asociația Front.