Prima pagină » Știri » McDonald”s, simbolul capitalismului american, vinde afacerea din România către un antreprenor rus

McDonald”s, simbolul capitalismului american, vinde afacerea din România către un antreprenor rus

McDonald''s, simbolul capitalismului american, vinde afacerea din România către un antreprenor rus
Grupul american McDonald''s a vândut businessul din România catre un antreprenor rus, tranzacția urmând a fi anunțat în următoarele zile, potrivit mai multor surse apropiate tranzactiei. Ziarul Financiar a anunțat încă din vara anului trecut că americanii își caută francizat însă oficialii din România ai companiei au negat vehement, scrie ZF.ro.

De achiziția McDonald”s au fost interesați atât antreprenori locali cât și străini, însă în final a fost vândut businessul către un antreprenor rus despre care există puține informații. În Rusia businessul este deținut direct de către americani, însă în România businessul a fost vândut către un rus.

Încheierea acordului urmează să aducă în buzunarele americanilor câteva zeci de milioane de euro. Pe lângă suma obținută pentru transferul de business, McDonald”s va încasa de la francizat și procente din cifra de afaceri anuală, care în prezent se apropie de 100 mil. euro. În cazul acestei preluări directorul general – Daniel Boaje – va primi un număr de acțiuni pentru a rămâne în companie și pentru a se asigura continuitatea businessului, potrivit unor surse apropiate discuțiilor. Americanii au mai încercat să transfere ope­rațiunile locale în mâinile unui francizat în ultimii ani, însă discuțiile nu s-au finalizat. Noul proprietar al businessului va trebui nu doar să plătească procente din vânzări, ci va avea de îndeplinit și o serie de condiții, precum un anumit număr de renovări pe an și un anumit număr de deschideri, spune o sursă apropiată companiei.

Lanțul de tip fast-food, intrat pe piața locală cu un restaurant în zona Piața Unirii în 1995, este singurul nume străin de pe piața locală a restaurantelor care a venit direct, rivalii de la KFC, Pizza Hut și Subway operându-și afacerile în franciză. McDonald”s a mai aplicat acest model de business – intrare directă și apoi transferul operațiunilor către un francizat – pe mai multe piețe din Europa de Est, precum Republica Moldova (businessul a fost preluat de omul de afa­ceri Ilie Năstase), Bulgaria, Georgia sau Azerbaidjan.

Aceasta este strategia companiei în Europa pentru piețele de mici dimensiuni, cu sub 150 de restaurante. McDonald”s a realizat o mișcare de acest gen și în America de Sud, când un singur francizat a preluat toate cele circa 1.800 de localuri de pe continent.

CITEȘTE ÎN CONTINUARE PE ZIARUL FINANCIAR

Autor

Citește și