Liderul PSD, premierul Victor Ponta, a fost mult mai mediatizat față de președintele PNL Crin Antonescu în cele 20 de zile de criză politică, soldată cu ruperea USL și ieșirea liberalilor de la guvernare, relevă o analiză a Mediafax Monitorizare, dată publicității vineri.
Aparițiile în media ale premierului Victor Ponta au fost peste cele ale liderului liberal în toate mediile monitorizate: 788 la 429 în presa centrală, 2301 la 1928 la postruile de televiziune, 1190 la 1155 pe posturile de radio și 36476 față de 20926 în on-line.
Analiza a fost efectuată începând cu data de 6 februarie – când ministrul ministrul Finanțelor Daniel Chițoiu a demisionat ca urmare a scandalului dintre Ponta și Antonescu din aceeași zi legat de electorată, până în 26 februarie – când miniștrii liberali și-au dat demisiile, conform deciziei Delegației Permanente a PNL din seara precedentă. Pentru realizarea analizei au fost monitorizate 320 publicații centrale si suplimente, 1180 site-uri și jurnalele de la 13 posturi TV și 8 posturi de radio.
PSD ca partid și reprezentații PSD au fost mediatizați de 627 ori în presa centrală, de 1259 la radio, de 2015 ori la TV și de 26974 ori în mediul on-line, în timp ce liberalii de 568 în presa centrală, 1333 – radio, 2169 – TV și 36101 pe site-urile monitorizate.
Apărută în 10 februarie, la patru zile de la izbucnirea crizei politice, noua alianță electorală USD (formată de PSD, PC și UNPR) a beneficiat totuși de o bună mediatizare, inclusiv prin atacurile liberalilor care au generat reacții, cu 199 de apariții în presa centrală, 621 la radio, 1047 la TV și 8403 în on-line. Despre USL, destrămată în urma conflictului, la sfârșitul perioadei monitorizate, s-a scris de 504 ori în presa centrală și de 27686 în on-line și s-a vorbit 1109 la radio și de 1874 la TV.
Partidul Conservator și reprezentanții PC au avut 204 apariții în presa centrală, 779 la radio, 1241 la TV și 9023 în on-line, majoritarea fiind legate de președintele PC Daniel Constantin și de posibilitatea ca acesta să ajungă vicepremier.
Al treilea partid al noii alianțe electorale, UNPR, a fost mediatizat mai mult în context și legat de faptul că liderul Gabriel Oprea putea să își piardă postul de vicepremier, revendicat de PNL pentru Klaus Iohannis, cu 156 referiri în presa centrală, 765 la radio, 1155 la TV și 4813 în on-line.
UDMR și reprezentanții săi au fost slab mediatizați la începutul perioadei monitorizate și fără legătură directă cu scandalul politic, însă spre sfârșitul conflictului au adunat 110 apariții în presa centrală, 622 la radio, 1036 la TV și 3612 pe site-uri, legat în principal de posibila intrare la guvernare.