Mediafax Monitorizare: Ponta, la mare distanță de Antonescu la mediatizare pe tema Roșia Montană

Publicat: 18 10. 2013, 19:09
Actualizat: 31 07. 2014, 15:34

Premierul Victor Ponta a fost cel mai mediatizat politician atât la televiziune, cât și în mediul on-line pe subiectul Roșia Montană, la mare distanță de Crin Antonescu, aflat pe locul doi și de Traian Băsescu, interesul general pentru acest subiect scăzând puternic în ultima perioadă.

Aceasta este concluzia unui analize realizate de Mediafax Monitorizare pe o perioadă de șapte săptămâni (26 august – 15 octombrie), începând de la aprobarea în Guvern a proiectului de lege privind exploatarea de la Roșia Montană. Au fost monitorizate jurnalele de știri de la 13 posturi TV și talk-show-urile de la Antena 3, B1 TV, Realitatea TV și România TV între orele 17.00 și 24.00, precum și 1.170 de surse din mediul on-line.

Victor Ponta a fost mediatizat de 901 ori în jurnalele celor 13 televiziuni și în 34 de talk-show-uri de la cele patru posturi TV de știri, în timp ce Crin Antonescu de 557 de ori în jurnale de știri și în 29 de talk-show-uri, iar Traian Băsescu de 377 de ori la jurnalele de televiziunilor și în 9 talk-show-uri. La talk-show-uri, în cazul lui Ponta și al lui Antonescu au fost luate în calcul participările în calitate de invitați, intervențiile telefonice sau discuțiile ample pe marginea declarațiilor acestora, în ceea ce îl privește pe Traian Băsescu existând doar dezbaterile asupra declarațiilor lui, deoarece nu a participat la talk-show-uri la cele patru posturi TV în perioada analizată.

În mediul on-line, primul-ministru a avut 11.969 apariții, Crin Antonescu – 6.707, iar Traian Băsescu – 5.382.

Pentru Victor Ponta cea mai activă săptămână a fost a treia din cele șapte (9 – 15 septembrie), cu 4.344 apariții în on-line și 17 la talk-show-uri, iar în știrile de la jurnalele TV a patra (16 – 22 septembrie), cu 313 mențiuni. Cele mai multe apariții ale lui Crin Antonescu au fost tot în săptămâna 9 – 15 septembrie, cu 3.297 citări în on-line, 258 de mențiuni în știri TV și 14 apariții în talk-show-uri. În toată perioada analizată, președintele Traian Băsescu a fost mediatizat mai mult în știrile de la jurnalele TV, datorită și faptului că a avut și conferințe de presă la Palatul Cotroceni transmise în direct sau în urma cărora au rezultat mai multe știri video. Băsescu nu a apărut la talk-show-uri pe subiectul Roșia Montană și despre el s-a vorbit foarte puțin în astfel de emisiuni în perioada monitorizată, săptămâna în care a fost subiectul predilect în opt astfel de emisiuni fiind 16-22 septembrie. Săptămâna în care Băsescu înregistrează cele mai multe citări în on-line (1.552) și cele mai multe mențiuni în știrile de la jurnalele TV (136) este 16-22 septembrie. Începând din 22 septembrie, mediatizarea lui Ponta, Antonescu și Băsescu pe subiectul Roșia Montană scade puternic, trendul fiind menținut până în prezent pentru Ponta și Antonescu. Excepție face președintele Traian Băsescu care are 70 de știri în jurnalele TV și 645 de apariții în on-line în săptămâna 30 septembrie – 6 octombrie, în urma unei conferințe la Plalatul Cotroceni în care a vorbit despre Roșia Montană. În ultima săptămână monitorizată și trendul aparițiilor lui Băsescu este descrescător, la fel ca la Ponta și Antonescu care au scăderi spre nivelul celor din prima săptămână.

În total, în cele șapte săptămâni, despre subiectul „Roșia Montană” au fost 34.303 de referiri pe site-urile monitorizate, 2.390 de știri în jurnalele de la cele 13 posturi TV analizate și 190 de talk-show-uri la Antena 3, B1 TV, Realitatea TV și România TV între orele 17.00 și 24.00. În on-line, subiectul Roșia Montană a fost cel mai intens mediatizat în săptămâna a treia (9-15 septembrie) din cele șapte analizate, cu 10.252 de referințe, aproape o treime din total. Cele mai multe talk-show-uri pe acest subiect (55) au fost tot în săptămâna a treia, în timp ce în ultima au fost doar opt, fără ca Ponta, Antonescu și Băsescu să fie prezenți la vreunul. Cele mai multe știri (577) în jurnalele TV despre Roșia Montană au fost în săptămâna a patra (16 – 22 septembrie), în ultima săptămână fiind numai 158. Interesul general în media pentru acest subiect scade puternic în ultima săptămână, tinzând spre nivelul primei săptămâni când nu începuseră protestele din Piața Universității, dar se menține încă la un nivel important față de alte subiecte.

Mediafax Monitorizare este primul serviciu românesc de monitorizare profesionistă a presei, lansat în 1998. În prezent, Mediafax Monitorizare furnizează rapoarte zilnice și analize de imagine unui portofoliu de circa 250 de clienți corporate și instituționali. Rapoartele zilnice, ce pot fi accesate de clienți prin intermediul contului individual de pe www.monitorizare.mediafax.biz, conțin toate materialele jurnalistice în care se regăsesc cuvintele-cheie definite de aceștia și includ copii scanate ale articolelor din presa scrisă, înregistrările programelor de știri radio și TV și linkuri spre articolele sau postările online. La rândul lor, analizele media evaluează acoperirea mediatică înregistrată de clienți și de concurenții lor sau felul în care presa a reflectat temele de actualitate din industria în care aceștia activează. Mediafax Monitorizare monitorizează în prezent toate categoriile de surse online, presă, dar și social media, în total aproximativ 68.000 de surse.