În contextul cazului Caracal, medicul Florin Ștefan, director medical al Serviciului Județean de Ambulanță Brăila, spune că dispecerii de la serviciul 112 întârzie misiunile de salvare.
„Pun întrebări aiurea, nu stai tu, dispecer, să întrebi de ce te doare, unde te doare, când te-a mai durut. Se bagă aiurea, ar trebui să facă legătura direct la ambulanță, se pierd minute prețioase. Întârzierile la cazuri sunt o regulă, de fiecare dată întârziem pentru că se pierde timpul la telefon, riscăm viețile oamenilor. Așa se întâmplă: ei pun întrebări aiurea, întârzie misiunile și pun în pericol viața oamenilor. Pe dispeceri nu-i cunosc personal, comunicăm doar telefonic, nu știu de unde îi iau, cine îi bagă acolo”, a declarat, pentru Mediafax, directorul medical al Serviciului Județean de Ambulanță Brăila, Florin Ștefan.
Medicul brăilean mai spune că la fiecare misiune există o întârziere de 6-8 minute și că acest lucru ar putea fi evitat prin modificarea procedurilor de lucru și prin instruirea personalului.