„Planul nostru de acțiune în România este centrat în jurul creșterii. Vrem să continuăm extinderea în București, iar construirea celui de-al doilea centru logistic va sprijini expansiunea și va reduce costurile cu bunurile. Printre provocările cu care ne confruntăm se numără extinderea rapidă a concurenței și capacitatea de a ne extinde în afara Bucureștiului, unde puterea de cumpărare este mult mai redusă, care rămâne sub semnul întrebării. Organizația din România are nevoie de mai multă profesionalizare”, a declarat recent Frans Muller.
De asemenea, Mega Image se va concentra pe accelerarea dezvoltării mărcilor proprii și îmbunătățirea serviciilor.
El a arătat că economia românească a avut o evoluție bună anul trecut, iar Mega Image a reușit să-și crească profitabilitatea la un nivel sănătos. În 2012, compania a obținut un profit net de 3,5 ori mai mare decât în 2011, de 46,7 milioane lei (10,5 milioane euro), la o cifră de afaceri cu 44% mai ridicată, de 1,75 miliarde lei (394 milioane euro), conform datelor de la Ministerul Finanțelor. Potrivit unor prezentări ale Delhaize, veniturile grupului în România au crescut cu peste 35% în trimestrul al doilea al anului trecut și cu aproximativ 30% în trimestrul al treilea.
În ceea ce privește noul depozit, acesta va fi al doilea al retailerului, după cel din Popești Leordeni, județul Ilfov.
„În acest moment, avem în plan dezvoltarea unui nou centru de distribuție, care are ca obiectiv să susțină procesul de expansiune. Noul centru va fi amplasat într-o locație complementară depozitului actual. Conform planului, ne propunem ca noul centru de distribuție să fie operabil în anul 2016”, a declarat agenției MEDIAFAX directorul general al Mega Image, Xavier Piesvaux, fără a da detalii despre valoarea investiției sau locație.
El a arătat că Mega Image va continua extinderea rețelei de magazine, dinamica depinzând de factori precum disponibilitatea spațiilor comerciale sau prețurile imobilelor.
„În acest an, ne propunem să continuăm extinderea rețelei noastre de magazine pentru a răspunde cât mai bine nevoilor consumatorilor (…) Este foarte important de menționat faptul că deciziile de expansiune depind de factori externi pe care nu îi putem controla direct, respectiv: disponibilitățile spațiilor comerciale, prețul imobilelor, tendințele economice ale zonelor de inters, precum și contextul stabil ce oferă vizibilitate investițiilor noastre”, a spus Piesvaux.
O altă zonă de interes pentru Mega Image este și online-ul, dar deocamdată este doar analizată.
„Avem în plan să ne lansăm și în mediul online, dar în prezent doar analizăm această posibilitate”, a precizat Piesvaux.
Mega Image a fost cea mai dinamică rețea din România, dar și la nivelul din grupului Delhaize, în ceea ce privește deschiderile de magazine atât în 2013, cât și în 2012, când s-a extins cu 104 și respectiv cu 88 de unități. În prezent, rețeaua numără 302 unități sub mărcile Mega Image (170), Shop&Go (131), AB COOL FOOD (1). Extinderea a fost preponderent în București, unde de altfel sunt situate 80% din magazinele rețelei. Potrivit Delhaize, Mega Image deține o cotă de piață de 21,7% din piața de profil din Capitală.
Grupul belgian a început o extindere mai agresivă în România în 2012, după ce în 2011 a deschis 33 de magazine, iar în 2010 doar 21 de unități. Ca urmare, Mega Image a devenit cea mai extinsă rețea de magazine din România.
Rețeaua este prezentă cu supermarketurile Mega Image și în orașe precum Constanța, Ploiești, Pitești, Brașov și Târgoviște, iar cu cele Shop&Go în București, Pitești, Azuga, Brașov și în județul Ilfov (Voluntari, Pantelimon, Snagov, etc)
Un raport al Consiliului Concureței situează Mega Image pe locul șapte în topul rețelelor moderne de retail, în funcție de vânzările din 2012, după Kaufland, Carrefour, Lidl, Real, Auchan și Penny&XXL și înaintea cora, Profi și Billa.