„Facem de mult timp o analiză privind construcția canalului Siret-Bărăgan. Ministerul Agriculturii a elaborat deja studiile de fezabilitate. Aveam nevoie de un minister integrator, iar Ministerul Marilor Proiecte este astăzi un minister integrator. Aici trebuie să muncim împreună cu cei de la Ministerul Transporturilor, dorindu-se ca acest canal să fie navigabil, și împreună cu cei de la Ministerul Mediului, pentru combaterea inundațiilor”, a spus ministrul Agriculturii.
El speră să ca proiectul integrat să fie finalizat cât mai repede, după care se se caute sumele necesare pentru a putea începe investiția.
„Deci, Canalul Siret-Bărăgan rămâne un proiect prioritar”, a mai spus ministrul.
Guvernul a înființat la începutul acestui an Administrația Canalului Siret-Bărăgan, care elaborează studiile și documentațiile tehnico-economice pentru proiectarea și realizarea Canalului Siret-Bărăgan, un proiect aprobat în urmă cu 26 ani, oprit în lipsa fondurilor și despre reluarea căruia se discută din 2002.
Proiectul pentru realizarea canalului Siret-Bărăgan a fost aprobat în 1988, dar a fost oprit în lipsa fondurilor după construirea a doar 6 kilometri dintr-un total de 190 kilometri prevăzuți.
După 1990, au existat mai multe tentative de reluare a lucrărilor, din partea diferitelor guverne, dar fără să rezulte nimic concret.