Mesajul care ar putea fi transmis de toate posturile TV din România. Cererea a fost trimisă la CNA
Conform studiului realizat de Centrul pentru Monitorizarea Politicilor Publice, doar 41% dintre români încearcă să prevină problemele dentare prin controale regulate la stomatolog, iar 1 din 10 respondenți nu a fost niciodată la dentist , principalul motiv fiind legat de conștientizarea redusă a problemelor dentare și a riscurilor asociate acestora.
„Prevenția în domeniu sănătății orale are rolul de a educa populația în ce privește igiena corespunzătoare și obiceiurile alimentare corecte. Din păcate, prevenția este slab reprezentată la nivelul politicilor publice privind sănătatea orală. Există extrem de puține campanii publice educaționale și de prevenție în domeniul sănătății orale, majoritatea fiind realizate în preajma zilei mondiale a sănătății orale și având caracter local”, spune Claudia Petrescu, din partea CMPP. „Mesajele audio-vizuale de interes public respectiv mesajele de avertizare rămân cele mai eficiente și la îndemână instrumente de realizare a unei campanii de educare pentru o igienă orală corectă și conștientizare cu privire la efectuarea unui control stomatologic anual”, spune Claudia Petrescu, unul dintre autorii cercetării privind starea sănătății orale în România și măsurile de politică publică în acest domeniu.
Conform concluziilor cercetării CMPP, în cadrul unei campanii de educare privind sănătatea orală, mesajele audio-vizuale de interes public respectiv mesajele de avertizare ar trebui să vizeze toate aspectele legate de sănătatea orală printre care periajul dentar de 2 ori pe zi, prezentarea periodică pentru consult la medicul stomatolog precum și o dietă echilibrată.