Metrorex a bugetat investiții de 300 milioane lei, mai puțin de jumătate față de anul trecut. Banii vor fi folosiți pentru construirea Magistralei 5
Metrorex a planificat cheltuieli pentru investiții de 299,7 milioane lei în acest an, comparativ cu valoarea de 779 millioane lei programată în 2012, și estimează pierderi de 24,8 milioane lei, potrivit proiectului bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul în curs.
Compania estimează în acest an venituri totale de 670,4 milioane lei și cheltuieli de 695,3 milioane lei.
Bugetul pentru anul trecut, aprobat în martie 2012, a prevăzut venituri și cheltuieli egale, de 662,6 milioane lei.
Pentru acest an compania a planificat cheltuieli cu bunuri și servicii de 284,5 milioane lei și cu personalul de aproximativ 300 milioane lei.
Metrorex estimează că va încheia 2013 cu 4.265 de angajați, în condițiile în care bugetul din 2012 prevedea pentru finele anului trecut un număr de 4.628 de salariați.
Cel mai mare proiect în derulare al companiei este constricția construcția liniei de metrou Universitate-Drumul Taberei, magistrala 5.
Premierul Victor Ponta a declarat luni, după întâlnirea cu președintele Băncii Europene de Investiții, Werner Hoyer, că investiția va continua cu finanțare asigurată din creditul BEI și din fonduri guvernamentale, lucrările nefiind oprite în acest moment.
Cu o lungime totală de aproximativ șase kilometri, tronsonul de metrou va avea zece stații, la Râul Doamnei, Valea Argeșului, Valea Ialomiței, Romancierilor, Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor, și va deservi în principal un bazin cu un număr de peste 300.000 de locuitori din sectoarele 5 și 6 ale Capitalei.
Primele trenuri pe magistrala 5, de la Râul Doamnei și de la stația Valea Ialomiței, până la Eroilor, ar trebui puse în funcțiune în cursul anului 2015.
În urmă cu o săptămână, sindicaliștii de la metrou, conduși de președintele Uniunii Sindicatelor Libere Metrou, Ion Rădoi, au protestat acuzând lipsa de dialog a autorităților, poziția inflexibilă a conducerilor Ministerului Transporturilor și Metrorex față de negocierea Contractului colectiv de muncă, care expiră pe data de 31 martie, precum și neclarificarea situației angajaților în condițiile trecerii Metrorex în subordinea Primăriei Capitalei.