„Referitor la montarea de uși de protecție la peron este important de înțeles că acestea nu pot fi doar niște simple uși, ci constituie un sistem complex, aplicat la acest moment, în cateva țări din Europa”, a precizat Dumitru Șodolescu.
Potrivit directorului general Metrorex, sistemul de montare a paravanelor din sticlă incasabilă din stațiile de metrou „presupune construirea unor uși robuste cu sistem de acționare și înzăvorâre acționat la nivel centralizat pe câte o magistrală de metrou în strânsă corelație cu circulația trenurilor de călători și cu sistemul de control a acestora, atât la nivelul poziției, cât și în ceea ce privește acționarea ușilor și îndeplinirea condițiilor de mers”.
„De asemenea, nu trebuie neglijat modul în care pot fi soluționate problemele care apar în situații de urgențe tehnice sau medicale, ce presupun evacuarea călătorilor din tunel. Având în vedere raritatea unor astfel de sisteme, până în prezent au fost stabilite contacte cu două firme din Europa care ar putea furniza astfel de sisteme”, precizează directorul general.
Sistemul ușilor de protecție la metrou este deja implementat în Danemarca, Finlanda, Germania, Italia, Rusia, Spania, Elveția, Marea Britanie și Franța.
La sfârșitul lunii decembrie 2017, fostul ministru al Transporturilor, Felix Stroe, declara că, în trimestrul al doilea din 2018, vor fi montate sistemele de siguranță a călătorilor de la metrou.
„Am avut o discuție foarte aplicată cu conducerea Metrorex și am stabilit un plan de măsuri care să sporească siguranța călătorilor. Căutăm o sursă de finanțare și estimez că în trimestrul II 2018 vom monta noile sisteme”, spunea Felix Stroe, la ședința de audiere pentru adoptarea bugetului pe 2018, în cadrul Comisiilor reunite pentru buget-finanțe din Parlament.
Foto: Hepta