Prima pagină » Știri » Metrorex explică de ce nu poate reduce viteza trenurilor la intrarea în stație

Metrorex explică de ce nu poate reduce viteza trenurilor la intrarea în stație

Metrorex explică de ce nu poate reduce viteza trenurilor la intrarea în stație
Detalii în articol

Metrorex susține că în exercitarea obiectului principal de activitate al companiei este transportul public cu metroul și că în cadrul acestei activități nu au fost nicio clipă puse în pericol viața și securitatea călătorilor. 

„Metrorex, È‹n calitatea sa de operator de transport public de călători are angajate servicii specializate de pază, al căror obiect de activitate È‹l reprezintă protejarea bunurilor și valorilor din stațiile și trenurile de metrou. Facem precizarea că aspectele care țin de ordinea publică È‹n spațiile publice din metrou sunt asigurate de Direcția Generală de Poliție a Municipiului București – Brigada de Poliție pentru Transport Public – Serviciul de Poliție Metrou, structura de specialitate care coordonează, îndrumă, evaluează și controlează activitățile specifice pentru menținerea ordinii publice în vederea prevenirii și combaterii infracțiunilor și faptelor contravenționale din competență”, susțin oficialii Metrorex în comunicatul de presă. 

Oficialii companiei de transport explică faptul că societatea funcționează după „proceduri specifice și sub stricta reglementare și autorizare din partea autorităților feroviare din domeniu”. Astfel, în ceea ce privește micșorarea vitezei de intrare în stație a trenului, compania nu poate interveni, această viteză fiind una impusă, care să asigure siguranța călătorului, dar și o distanță de frânare corespunzătoare și intervale de circulație clare. 

„Cu privire la micșorarea vitezei de intrare la peron a trenurilor de metrou menționăm că aceasta este impusă de sistem tinând cont și de următoarele criterii: siguranța călătorului, distanță de frânare, intervale de circulație. În cazul utilizării unei viteze reduse la peron s-ar crea intervale mai mari de succedare între trenuri, ceea ce ar produce disconfort publicului călător și, mai grav, ar duce la mai multe situații de supraaglomerare în stații. Precizăm că distanța de frânare este direct proporțională cu masa inerțială a trenului de metrou care este foarte mare, ceea ce implică o distanță de frânare mai mare”, se arată în comunicatul Metrorex. 

Compania a anunțat, de asemenea, că va colabora cu toate instituțiile abilitate pentru a găsi soluții potrivite pentru ca nivelul de siguranță a călătorilor să crească în stațiile de metrou. 

Aceste reacții vin după ce o tânără de 25 de ani, Alina Ciucu, a murit după ce a fost împinsă pe șine de o femeie la stația Dristor 1 din Capitală. Agresoarea, Magdalena Șerban, a încercat, cu câteva ore înainte de oribila crimă, să împingă pe șine o altă tânără, de 22 de ani, la stația Costin Georgian. 

În urma acestei tragedii, opinia publică a vorbit atât despre viteza mare cu care trenurile de metrou intră în stații, cât și despre posibila amplasare a unor scuturi antisuicid în stațiile de metrou, la marginea peronului.