Prima pagină » Știri » Metrou Magistrala 5. În ce stadiu sunt lucrările. Care este cea mai avansată stație. GALERIE FOTO

Metrou Magistrala 5. În ce stadiu sunt lucrările. Care este cea mai avansată stație. GALERIE FOTO

Metrou Magistrala 5. În ce stadiu sunt lucrările. Care este cea mai avansată stație. GALERIE FOTO

METROU DRUMUL TABEREI. Primul tronson al Magistralei 5 de metrou, Râul Doamnei – Eroilor 2, va fi dat în folosință în a doua parte a anului viitor, potrivit estimărilor Metrorex. Vă prezentăm mai jos stadiul detaliat al lucrărilor la stațiile de pe Magistrala 5, potrivit celor de la B365.

Conform Metrorex, tehnologia de execuție utilizată pentru realizarea structurii stațiilor de la Magistrala 5 este de tip „TOP DOWN”, care implică următoarele etape de realizare a structurii:

– Devierea traficului;

– Realizarea pereților mulați perimetrali și a diafragmelor centrale (stâlpi);

– Montarea sistemului de epuisment;

– Realizarea planșeului superior (placa de la nivelul superior al stației);

– Excavarea până la nivelul intradosului plăcii intermediare 1 (vestibul);

– Realizarea plăcii intermediare 1;

– Excavația până la nivelul inferior al radierului;

– Realizarea radierului;

– Realizarea pereților casetei;

– Realizarea peronului și a scărilor;

– Execuția plăcilor din faza 2, care astupă golurile tehnologice.

Stadiul lucrărilor la Academia Militară

FOTO: B365.ro

La stația Academia Militară s-au deviat 69% până în prezent din rețele. Doar rețelele electrice și de telecomunicații au fost deviate integral, în timp ce rețelele de apă au fost deviate doar în proporție de 70%, cele de canal sunt la 65% și doar 10% din rețelele de gaze au fost deviate.

FOTO: B365.ro

Săpătura în stație a fost făcută integral, în timp ce structura stației Academia Militară a fost făcută în proporție de 73%, respectiv:

Pereți mulați – 100%

Stâlpi – 100%

Planșeu superior – 100%

Planșeu vestibul – 100%

Planșeu intermediar – 100%

Radier – 100%

Pereți casetă vestibul – 97%

Pereți casetă intermediar – 94%

Pereți casetă radier – 10%

Construcții interioare (scări, peroane, pereți) – 0%

Accese stații – 0%.

În schimb, nu s-a lucrat deloc la refacerea suprafețelor.

FOTO: B365.ro

Stația Academia Militară va avea la final cinci accese și două peroane.

Stația Orizont, printre cele mai avansate

FOTO: B365.ro

La stația Orizont lucrările se apropie din ce în ce mai mult de finalizare. Devierea rețelelor și săpătura în stație s-au făcut integral. Și structura stației este aproape de finalizare. Până acum s-au efectuat 92% din lucrările de structură a stației, fiind realizați integral pereții mulați, stâlpii, planșeul superior și cel al vestibulului, radierul, pereții casetă ai vestibulului și radierului și construcțiile interioare (scări, peroane, pereți). În prezent se lucrează la accesele stațiilor, care s-au făcut în proporție de 25%. La final, stația va avea trei accese. În ceea ce privește refacerea suprafețelor, s-au făcut 80% din lucrări.

Stadiul lucrărilor la stația Favorit

FOTO: B365.ro

La stația Favorit, care va avea șase accese, săpătura în stație a fost efectuată integral și s-au deviat 93% din rețele. Astfel, rețelele de apă, cele electrice și de telecomunicații au fost realizate integral, la gaze s-au deviat 95% din rețele, 82% din rețelele de canal și 79% din rețelele de termoficare.

FOTO: B365.ro

Structura stației a fost făcută în proporție de 94%, fiind realizați integral pereții mulați, stâlpii, planșeul superior și cel al vestibulului, radierul, pereții casetă ai vestibulului și radierului și construcțiile interioare (scări, peroane, pereți). Acum se lucrează la accesele stațiilor, care au fost realizate în proporție de 45%.
În ceea ce privește refacerea suprafețelor, până acum s-au făcut jumătate din lucrările programate.

Ce lucrări se fac acum la stația Drumul Taberei 34

FOTO: B365.ro

O altă stație avansată din punctul de vedere al structurii este Drumul Taberei 34. Săpătura în stație este realizată integral, devierea rețelelor s-a făcut în proporție de 96% – singurele care mai sunt de deviat fiind rețelele de termoficare și canal făcute în proporție de 90%, respectiv 85%. În ceea ce privește structura stației, efectuată în proporție de 91%, toate lucrările s-au făcut integral, cu excepția acceselor stații, care sunt acum în stadiul de 15%. La final, stația va avea patru accese.

FOTO: B365.ro

Refacerea suprafețelor s-a făcut la stația Drumul Taberei 34 în proporție de 45%.

Parc Drumul Taberei și Râul Doamnei, stațiile codașe de pe Magistrala 5

FOTO: B365.ro

Stația Parc Drumul Taberei, care va avea șapte accese, se află la coada clasamentului în funcție de avansul de până acum al lucrărilor, în raport cu celelalte stații. Doar 44% din rețele au fost deviate, structura stației este făcută doar în proporție de 38% și s-au făcut doar 58% din săpăturile în stație, respectiv toată săpătura deschisă și 75% din săpătura la nivelul vestibulului, însă nu s-a efectuat deloc săpătura la nivelul radierului. În contextul în care lucrările sunt foarte întârziate în raport cu celelalte stații, momentan aici nici nu poate fi vorba de refacerea suprafețelor.

FOTO: B365.ro

Iată cum se prezintă stadiul detaliat al lucrărilor la această stație:

Devierea rețelelor – 44%, din care:

Apă – 33%

Canal – 50%

Termoficare – 15%

Gaze – 10%

Electrice – 90%

Telecomunicații – 64%

Structura stației – 38%, din care:

Pereți mulați – 100%

Stâlpi – 100%

Planșeu superior – 100%

Planșeu vestibul – 40%

La radier, pereți casetă vestibul, pereți casetă radier și construcții interioare (scări, peroane, pereți) nu s-a făcut nicio lucrare.

Nici la Râul Doamnei situația nu e mai roz. Chiar dacă devierea rețelelor este mai avansată decât la Parc Drumul Taberei, lucrările la stație sunt abia într-un stadiu incipient. Astfel, până acum s-a făcut doar 18% din săpătura în stație, respectiv 40% din săpătura deschisă, 7% din săpătura la nivelul vestibulului și 7% din săpătura la nivelul radierului.

FOTO: B365.ro

Structura stație Râul Doamnei este abia la 26%, din care:

Pereți mulati – 80%

Stâlpi – 70%

Planșeu superior – 50%

Planșeu vestibul – 0%

Radier – 7%

Pereți casetă vestibul – 7%

Pereți casetă radier – 7%

Construcții interioare (scări, peroane, pereți) – 0%

Accese stații – 15%.

Concomitent cu aceste lucrări se efectuează și refacerea suprafețelor, care este acum la stadiul de 10%.

Refacerea suprafețelor de la Romancierilor mai durează

FOTO: B365.ro

La Romancierilor s-au făcut integral săpăturile în stație, dar încă nu s-a început refacerea suprafețelor. Devierea rețelelor la această stație este făcută în proporție de 81%, în prezent fiind de executat lucrări la devierea rețelelor de apă, unde lucrările sunt la 83% din total, și devierea rețelelor de termoficare, lucrări care nici nu au fost începute până acum. La structura stației, cu un stadiu de 92%, se lucrează acum la accesele stației, făcute în proporție de 32%.

La final, stația Romancierilor va avea patru accese.

Valea Ialomiței, cea mai avansată stație

FOTO: B365.ro

Stația Valea Ialomiței se află pe prima poziție în topul stațiilor de pe Magistrala 5, în funcție de avansul lucrărilor. Structura stației, devierea rețelelor și săpătura în stație s-au făcut integral. De asemenea, și refacerea suprafețelor este într-un stadiu avansat, până în prezent fiind realizate 81% din totalul lucrărilor de acest gen.

FOTO: B365.ro

La Valea Ialomiței a fost construit și depoul Magistralei 5 de metrou.

Stadiul lucrărilor la stația Constantin Brâncuși

FOTO: B365.ro

La stația Brâncuși s-au făcut integral săpăturile în stație. Devierea rețelelor s-a făcut în proporție de 96%, în contextul în care mai trebuie deviate 10% din rețelele electrice și de canal. La structura stației lucrările sunt la 93% din total, în contextul în care se mai lucrează acum doar la accesele stației, care sunt făcute în proporție de 35%. La final stația va avea patru accese.

 Doar refacerea suprafețelor este în stadiu incipient aici, respectiv 10% din total.
 

Citește și