„După toate demersurile făcute, după ce am avut pentru prima dată un tren de metrou >, care zace și acum pe pereții depoului Berceni, pe linia 8, unde nu se poate circula, unde nu mai este alimentare cu apă, cu energie electrică, cu tot ce înseamnă utilități, nu mai putem face revizii în acel depou. Incidentul s-a întâmplat pe 26 ianuarie, iar până la ora actuală, numic nu s-a mișcat, nimeni nu răspunde, deși vorbim de un tren în valoare de 6,5 milioane de euro. Banii României, banii statului român, banii noștri până la urmă”, a declarat, joi, Ion Rădoi, președintele sindicatului de la Metrorex.
Potrivit liderului de sindicat, metroul care este și în prezent suspendat în depou mai poate fi scos de acolo doar pe bucăți, tăiat.
„Este o situație dificilă, se pare că din punct de vedere tehnic, la nivelul Metrorex, trenul se poate scoate de acolo tăiat, și scos pe bucăți, trecut la fier vechi. Ei (producătorul CAF – n.r.) nu recunosc nici acum această defecțiune tehnică, pentru că ar trebui ca să plătească. Au dat o explicație, că a fost o manipulare defectuoasă din partea personalului. Bine că s-a întâmplat în depou și că nu s-a întâmplat în circulație, la oră de vârf. (…) Omul (mecanicul – n.r.) a avut niște fracturi, este și traumatizat și face tratament psihiatric. Deci softul a fost defect”, a mai declarat Rădoi.
În luna ianuarie, la depoul de metrou Berceni, o garnitură care gara la capăt de linie a rupt parapetul de protecție, iar două vagoane au sărit de pe șine și sunt acum suspendate la aproximativ doi metri înălțime față de nivelul terasamentului.