Mihai Petcu este noul director general al STB. Ce planuri are pentru transportul în comun din București
Mihai Petcu este noul director general al Societății de Transport București (STB), începând cu data de 15 noiembrie, potrivit unui comunicat al STB. El l-a înlocuit pe Alexandru-Hazem Kansou, care fusese numit în funcție tot anul acesta, în luna mai.
Consiliul de Administrație al Societății de Transport București s-a întrunit astăzi, 14 mai, și a decis numirea în funcția de director general a domnului Alexandru-Hazem Kansou, economist și fost consilier general al Municipiului București. Mandatul actualului director general are că scop îmbunătățirea transportului public în comun pe perioada pandemiei, precum și implementarea unor măsuri de siguranță pentru călători și conducătorii auto”, se arăta, la acea vreme, într-un comunicat transmis de Primăria Capitalei și citat de Hotnews.ro.
La rândul său, l-a înlocuit pe fostul director Andrei Creci, al cărui mandat ajunsese la final, atunci, întrucât a ocupase provizoriu această funcție. Acesta urma să coordoneze activitatea Asociaţiei De Dezvoltare Intercomunitară Termoenergetică Bucureşti-Ilfov, ocupând funcția de director general.
Obiectivul prioritar al noului director general al STB, Mihai Petcu, este acela de a crește calitatea serviciilor de transport oferite cetățenilor, se arată în comunicat.
Îmi doresc o dezvoltare reală a Societății, dar și o relaționare cu călătorii mult mai eficientă decât până acum, astfel încât aceștia să fie informați în timp util despre proiectele noastre, dar și despre eventualele disfuncționalități apărute în furnizarea serviciilor de transport. Aduc în fața bucureștenilor întreaga mea experiență profesională, tot entuziasmul și energia celor 36 de ani ai mei, astfel ca, împreună cu colegii mei din STB SA, să contribuim substanțial la îmbunătățirea serviciilor de transport public din București”, a declarat noul Director General al Societății de Transport București, Mihai Petcu.
Astăzi, cu ocazia preluării mandatului, a avut loc o ședință la sediul STB, cu toți directorii Societății pentru a se discuta obiectivele și principalele șapte priorități ale noului director general:
1. Gestionarea situaţiei cu privire la prevenirea infectării cu virusul SARS-COV-2, respectiv emiterea unor decizii privind angajaţii STB SA (reglementarea muncii la domiciliu, organizarea timpului de lucru în două schimburi, continuarea testării angajaţilor aflaţi în contact direct cu publicul său a celor suspecţi, etc.), şi protejarea publicului călător (dezinfectarea permanentă a vehiculelor; monitorizarea liniilor de transport pentru evitarea aglomeraţiei la orele de vârf, etc.);
2. Eficientizarea pregătirilor pentru iarnă (măsuri de asigurare a stocurilor şi utilajelor necesare pentru combaterea poleiului şi a zăpezii, piese de schimb, asigurarea personalului necesar pentru a face față oricărei situații generată de condițiile meteo, etc.);
3. Transparență decizională – bucureștenii trebuie să știe cum sunt folosiți și unde merg banii publici din bugetul STB SA. Doar așa va fi oprită risipa banilor publici!
4. Digitalizarea companiei cu scopul reducerii costurilor, dar și a creșterii performanței prin eficientizarea activității atât în plan intern, cât și în relația cu cetățenii, dar și cu autoritățile și cu partenerii contractuali;
5. Comunicare eficientă pentru călători – o importanță deosebită va fi acordată informării cetățenilor cu privire la noutățile apărute în programul de transport al Societății, precum și despre proiectele ce vizează transportul public din Capitală;
6. Dezvoltarea Societății cu bani europeni. Înființarea unui Departament care se va ocupa exclusiv de scrierea, depunerea și implementarea proiectelor cu fonduri europene;
7. Investiții pentru modernizarea parcului de vehicule existent, un dispecerat modern ce presupune monitorizare și raportare în timp real, dar și în infrastructura căilor de rulare pentru tramvaie, inclusiv pentru reamenajarea tuturor refugiilor de tramvai.
Siguranța și confortul tuturor călătorilor sunt o prioritate pentru mine, iar acest aspect se va putea vedea în perioada imediat următoare prin acțiunile întreprinse de STB SA sub conducerea mea”, a mai spus noul șef al STB, Mihai Petcu.
Cu o vastă experiență în domeniul auto și financiar, Mihai Petcu a ocupat în trecut mai multe poziții de conducere atât în companii multinaționale de renume, cât și în companii locale, se arată în comunicatul STB.
Noul șef al STB, cursă-test cu primul autobuz STB omologat cu alimentare GNC-Euro 6
La finalul ședinței Comitetului Director, Mihai Petcu a efectuat o cursă-test cu primul autobuz STB omologat cu alimentare GNC-Euro 6.
STB și partenerii săi au realizat primul autobuz din Europa modernizat, prin transformarea motorului cu alimentare Diesel și normă de poluare Euro 3, în alimentare cu gaz natural comprimat (GNC) și normă Euro 6.
Societatea de Transport București – STB SA va moderniza 600 de vehicule din parcul circulant, transformându-le în autobuze propulsate cu GNC, cu normă de poluare Euro 6. Prin acest proiect, vor fi reduse emisiile poluante, dar se va realiza și înnoirea parcului de vehicule.
Proiectul mai are în vedere transformarea a încă 150 de autobuze Mercedes vechi în troleibuze, precum și extinderea rețelei de transport în zonele deficitare: Gara de Nord, Bd. Ion Ionescu-Sisești, Berceni.
Astfel, pentru prima dată la nivel european, sute de autobuze cu normă de poluare Euro 3 din flota STB vor fi transfomate în autobuze alimentate cu GNC, Euro 6, pentru a se alinia standardelor europene și Directivei Parlamentului European privind promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic.
Acest prim autobuz a fost omologat la Registrul Auto Român (R.A.R), unde a fost testat de specialiști pentru a putea intra în circulație.
În privința costurilor consumului, motorul are avantaje deosebite, gazul natural fiind mult mai ieftin decât carburanții lichizi.
Autobuzul va rămâne în circulație pentru testare și monitorizare, iar în funcție de rezultate, executantul acestuia va continua să facă reglaje pentru optimizarea randamentului și a consumului, împreună cu firmele colaboratoare în proiect.
Tramvaiele liniilor 8, 25 și 35 revin la traseul de bază
Tot astăzi, noul director general al STB a vizitat astăzi șantierul lucrărilor de refacere a căii de rulare din zona intersecțiilor Bulevardului Timișoara cu Strada Valea Oltului și Valea Cascadelor.
Noi autobuze Mercedes Citaro Hybrid vor circula pe linia 605
Începând de duminică, 15 noiembrie 2020, încă 17 autobuze noi Mercedes Citaro Hybrid vor circula pe linia 605 care face legătura între zona centrală a Capitalei și Cartierul Băneasa, la intervale de succedare cuprinse intre 7-10 minute în perioada orelor de vârf.
În prezent, autobuzele hibrid se mai află în circulaţie şi pe liniile 133, 123, 131, 105 și 178.
Autobuzele ultramoderne, sunt prevăzute cu funcții special destinate persoanelor cu dizabilități, au instalație de climatizare, prize USB pentru încărcarea rapidă a dispozitivelor mobile, precum şi un sistem informatic performant care permite furnizarea informațiilor despre călătorie pasagerilor, în timp real, scrie b365.ro.
FOTO: Facebook.com/STB