Prima pagină » Știri » Ministerul Sănătății face un sondaj ca să afle dacă românii sunt mulțumiți de tratamentul la Urgență

Ministerul Sănătății face un sondaj ca să afle dacă românii sunt mulțumiți de tratamentul la Urgență

Ministerul Sănătății face un sondaj ca să afle dacă românii sunt mulțumiți de tratamentul la Urgență
Pentru că tot mai mulți români se plâng că stau chiar și ore bune pe holurile spitalelor la secția de primiri urgențe (UPU) până când un medic îi bagă în seamă, ministerul Sănătății va face un chestionar care va fi completat de pacienți cu scopul de a afla care sunt cu adevărat nemulțumirile acestora

Pentru că tot mai mulți români se plâng că stau chiar și ore bune pe holurile spitalelor la secția de primiri urgențe (UPU) până când un medic îi bagă în seamă, ministerul Sănătății va face un sondaj pentru a afla care sunt cu adevărat nemulțumirile acestora.

Astfel, începând din această primăvară, românii care ajung la UPU, sub protecția anomimatului, își vor putea spune ofurile în privința medicinei de urgență, prin completarea unui chestionar.

„Am întâlnit cazuri de pacienți care au spus că au stat la triaj chiar și până 4 ore până ca un medic să vină și să le facă un prim consult. În realitate, însă, nu trecuse decât o oră. Astfel, vrem să vedem care sunt nemulțumirile pacienților în legătură cu timpul de așteptare. Vrem să vedem dacă nu cumva este o problemă de percepție. Peste tot în lume se practică acest timp de așteptare. Apoi, vom căuta soluții pentru a îmbunătăți medicina de urgență”, a declarat pentru gândul dr. Raed Arafat, secretar de stat în cadrul ministerului Sănătății.  

Potrivit protocolului Național de Triaj al pacienților din structurile pentru Primirea Urgențelor, există 5 coduri în funcție de care se stabilește timpul pe care un pacient trebuie să îl aștepte înainte de a primi ajutor:

● COD ROȘU – situație de gravitate maximă, care impune consultarea imediată a pacientului care necesită intervenție salvatoare de viață. Timpul maxim de preluare în zona de tratament: 0 minute;

● COD GALBEN – prevede ca pacientul să fie consultat în maximum 10 minute;

● COD VERDE – prevede ca pacientul să fie consultat în maximum 30 minute;

● COD ALBASTRU – prevede ca pacientul să fie consultat în maximum 60 minute;

● COD ALB – prevede ca pacientul să fie consultat în maximum 120 minute.

Procedura mai prevede ca ulterior consultării de către primul medic, cazul urmărește procedura normală în Unitatea de Primire Urgențe, fiind investigat, tratat și consultat la nevoie și de către alți specialiști din spital, în vederea luării deciziei de internare, externare sau transfer.

Chestionarul va fi finalizat săptămâna următoare

Arafat a anunțat, într-o conferință de presă desfășurată la Târgu Mureș, că un personal neutru va colecta date la nivel național de la pacienții aflați la unitățile de primiri urgențe, începând din aprilie sau mai, acțiunea urmând să dureze doi ani. „Nu va exista un buget pentru această acțiune. Ministerul nu va cheltui bani pentru a afla părerea românilor despre timpul de așteptare de la camerele de primiri urgențe (UPU). Vom folosi personal de la Direcțiile de Sănătate Publică. Aceste chestionare vor fi disponibile în spitale cheie din țară”, a mai precizat reprezentantul ministerului.

Secretarul de stat a declarat că la întrunirea Comisiei Naționale de Medicină de Urgență, care a avut loc la sfârșitul acestei săptămâni la Târgu Mureș, au fost discutate principalele probleme legate de unitățile de primiri urgențe, una dintre acestea fiind nemulțumirea pacienților care se prezintă la UPU, transmite corespondentul Mediafax.

„Comisia a discutat problemele principale cu care ne confruntăm în unitățile de primiri urgențe din punct de vedere al relației cu pacienții care vin acolo și motivele principale de nemulțumire ale pacienților. Ca să avem o idee clară despre ce se întâmplă, a fost chiar lucrat un formular care va fi definitivat în următoarea săptămână și vom începe să facem evaluări, cu personal neutru, adică din afara unităților de primiri urgențe, care se va deplasa și va colecta date de la pacienți – părerea lor despre sectorul de primiri urgențe, care este situația, ce i-a nemulțumit, ce i-a mulțumit”, a menționat Arafat.

Arafat a precizat că datele astfel colectate vor fi prezentate mass-media, dar vor fi foarte importante și pentru minister, care este interesat atât de percepția pacienților, cât și de posibilitatea îmbunătățirii situației în urma acestor evaluări.

Secretarul de stat a mai spus că există „o nemulțumire continuă” legată de timpii de așteptare la UPU, dar, în condițiile unui număr mare de pacienți, se face un triaj, în funcție de gravitatea cazurilor, și nu de ordinea în care s-au prezentat acolo.

270 de milioane de lei au fost alocați de la bugetul Sănătății pentru acțiunile prioritare din medicina de urgență

Secretarul de stat în Ministerul Sănătății Raed Arafat a participat, la finalul acestei săptămâni, la întrunirea Comisiei Naționale de Medicină de Urgență, la Târgu Mureș.

El a susținut și sâmbătă o conferință de presă în care a anunțat că pentru acest an s-au alocat de la buget 270 de milioane de lei pentru acțiunile prioritare din medicina de urgență, pe programe de terapie intensivă, infarct, traumă, accidente vasculare cerebrale și recoltare mobilă de sânge.

Raed Arafat spus, de asemenea, că mesajul din partea ministrului Sănătății, Eugen Nicolăescu, este că nu se are în vedere o privatizare a spitalelor, ci intenția este de a reduce internările nejustificate și a muta bolnavii la ambulatorii.

„În urma discuțiilor care au fost la ultima videoconferință, intenția ministerului este de a muta ce nu se justifică la internarea în spital către ambulatorii, pentru a face utilizarea fondurilor mult mai eficientă. Deci, în niciun caz nu este intenția de a duce la privatizare sau la favorizarea unui segment față de altul, ci este de a reduce internările nejustificate și a muta bolnavii la ambulatorii – parte care sunt chiar în spitalele publice, cum e și aici, ambulatoriile integrate”, a declarat el.

Citește și