„Trebuie dat un exemplu că în România nu poate să vină cineva și să își bată joc și indiferent cine a greșit, constructor, consultant, reprezentanți de la CNAIR vor avea același răspuns și se vor face plângeri penale în momentul în care strângem toate documentele să vedem exact și vis a vis de calitate și vis a vis de ce trebuia să facă proiectantul, ce trebuia să facă și consultantul”, a spus Cuc, într-o intervenție telefonică la Antena 3.
CNAIR, a adăugat ministrul, va emite un certificat constatator negativ pentru 3 ani de zile, în cursul acestei săptămâni, „pentru că nu dorim ca aceste firme să participe în continuare la proceduri de licitație pentru că am văzut de ce sunt în stare când vine vorba de construcția de autostrăzi”.
În context, ministrul a invocat și lupta politică dusă în legătură cu deschiderea lotului de autostradă. „Chiar astăzi când am fost la Comisie am reproșat unor parlamentari de la PNL și USR care îmi spuneau că pot deschide acest lot de autostradă …. îmi expuneau mie că ar fi trebuit să deschid lotul de autostradă și eu le spuneam „băi oameni buni voi nu vedeți fisurile în asfaltul de pe autostradă? Cum să deschid eu lotul de autostradă?” adică eu am înțeles că suntem în campanie electorală, înțeleg că trebuie să vină unii să își facă niște teme, dar în momentul în care te transformi în avocatul unei firme, tu fiind un deputat ales prin voturile românilor și omiți lucruri evidente care nu trebuie să fii cunoscător în arta infrastructurii”, a spus ministrul. „Numele sunt foarte clare, sunt reprezentanții care au lucrat cu ONG domnul Cătălin Drulă, la fel de activ a fost și domnul deputat Bot care spunea că trebuia, au și făcut postări, au și făcut(…) de la PNL”.
CNAIR va efectua o expertiză asupra lurărilor făcute la lotul 3 al austostrăzii Lugoj-Deva. CNAIR a executat la finele săptămânii trecute garanția constructorului lotului 3 al autostrăzii, înainte de pronunțarea deciziei tribunalului prin care se suspenda executarea, spune Șerbănescu.
La finele lunii august ministrul Cuc a decis rezilierea contractului cu constructorul spaniol, după identificarea a 60 de neconformități, printre care cedări de terasament sau fisuri longitudinale și transversale. Compania de Autostrăzi a emis o factură de penalități pentru neremedierea unor conformități în timpii în care trebuiau să remedieze și pentru întârzierile din contract, în valoare de 73 de milioane de lei, iar valoarea garanției de bună execuție a contractului este de 58 de milioane de lei.