„În mandatul pe care îl am ca ministru am două provocări foarte mari. Una se referă la satul românesc, pentru că agricultura până la urmă este o pare componentă a dezvoltării rurale și trebuie să oferim cetățenilor din mediul rural un nivel de trai ceva mai bun decât în momentul de față”, a spus Constantin.
El a adăugat că a doua provocare, „poate cea mai mare”, este să promoveze cât mai mult produsele românești.
Ministrul Agriculturii a spus că a pregătit un pachet legislativ astfel încât să stimuleze hipermarketurile și producătorii să se organizeze și să ducă toate produsele românești cât mai aproape de consumator.
„Ne gândim chiar și la unele măsuri care să evidențieze produsele românești față de celelalte produse, nu că celelalte n-ar fi bune, sunt bune și acelea. Trebuie să fim foarte atenți la calitatea acestora, dar eu cred că există, dincolo de calitate, de gustul pe care-l au produsele românești, și un spirit de partiotism al celor care cumpără. Eu cumpăr produse românești și sunt foarte atent și la produsele bio”, a mai spus ministrul.
Fructele, legumele și carnea din import se vând în magazine și piețe cu prețuri de două, trei și chiar zece ori mai mari decât cele cu care intră în țară, iar în unele cazuri cumpărătorul plătește pentru un produs alimentar și de 15-20 de ori mai mult față de valoarea de import.
Importurile de produse agroalimentare s-au apropiat anul trecut de 4 miliarde de euro (3,91 miliarde de euro), în creștere cu 12,8% comparativ cu anul precedent.