„Faptul că, într-o primă fază, „Cumințenia Pământului” va fi găzduită de Muzeul „Dimitrie Gusti” nu înseamnă că ea va fi accesibilă doar bucureștenilor: în viitorul apropiat, lucrarea va fi itinerată în România, urmând să fie expusă în contexte speciale, în muzee de artă, galerii etc.”, a exprimat ministrul Corina Șuteu, duminică, pe Facebook.
Ministrul Culturii a argumentat de ce a fost luată hotărârea ca sculptura să fie expusă la acest muzeu: „Muzeul Satului „Dimitrie Gusti” este, în prezent, cea mai vizitată instituție muzeală din București, iar mutarea „Cumințeniei Pământului” în acest spațiu este menită unei expuneri cât mai largi a lucrării, pentru un public cât mai numeros și mai divers, ce o va putea recepta în multiplele ei valențe, nu doar în siajul tradiției artistice din care provine.”
Ministrul Culturii menționează că includerea sculpturii lui Brâncuși la Muzeul „Dimitrie Gusti” este atipică, dar că ministerul dorește prin această decizie ca Muzeul Satului să fie regândit într-un mod contemporan: „Într-adevăr, Muzeul Satului e unul de etnografie, iar includerea unei capodopere a avangardei de secol XX într-o astfel de instituție este atipică. Modalitatea de achiziție a „Cumințeniei Pământului” a fost, însă, ea însăși o premieră pentru România, iar Ministerul Culturii își dorește să creeze un cadru dedicat, unic, pentru această lucrare, care să servească drept punct de plecare pentru o regândire contemporană a Muzeului Satului în integralitatea sa, începând cu un proiect arhitectural de expunere, supus dezbaterii publice și menit integrării acestei opere în ansamblul artistic de la Șosea. Această regândire a Muzeului Satului pornind de la „Cumințenia Pământului”, dincolo de percepția publică actuală, reprezintă, în ultimă instanță, recunoașterea naturii prin definiție vii a muzeului ca instituție.”
Nu în ultimul rând referitor la construcția unui Atelier Brâncuși în spațiul Muzeului Satului, Corina Șuteu precizează că „un astfel de proiect nu se află, în acest moment, în planurile Ministerului Culturii.”