Prima pagină » Știri » Ministrul Educației anunță mai multe măsuri de debirocratizare a procesului didactic / Care sunt schimbările și când intră în vigoare – FOTO

Ministrul Educației anunță mai multe măsuri de debirocratizare a procesului didactic / Care sunt schimbările și când intră în vigoare – FOTO

Ministrul Educației anunță mai multe măsuri de debirocratizare a procesului didactic / Care sunt schimbările și când intră în vigoare - FOTO
​Ministrul Educației, Monica Anisie, a anunțat, luni, mai multe măsuri ce vizează debirocratizarea procesului didactic, ce se vor aplica odată cu cel de-al doilea semestru al anului școlar 2019-2020, între acestea se numără și lipsa obligativității de aplicare a testelor inițiale.

Prima măsură anunțată, pe Facebook, de ministru, stabilește că portofoliul profesorului conține, în format digital sau/și letric, doar planificările calendaristice anuale ale materiei, un proiect al unităților de învățare și instrumente de evaluare. Este exceptat de la această precizare portofoliul profesional reglementat de Metodologia – cadru de organizare și desfășurare a examenului național de definitivare în învățământ, aprobată prin OMEN nr. 5211/2018.

A doua măsura prevede că procesele verbale care nu necesită probarea modului de luare a deciziei, de la activitățile cadrelor didactice sau din cadrul anumitor activități cu părinții nu sunt obligatorii și pot fi înlocuite cu liste de prezență.

„Rapoartele și statisticile solicitate de instituții ierarhic superioare sau alte instituții din afara sistemului educațional, care nu sunt prevăzute în mod expres în acte normative, nu se întocmesc la nivelul unității de învățământ preuniversitar prin implicarea cadrelor didactice. Extragerea datelor statistice necesare se face prin interogarea Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România (SIIIR) sau a altor aplicații specifice”, se arată în a treia măsură a ministrului Educației.

Totodată, conform sursei citate, se stabilește că aplicarea testelor inițiale nu este obligatorie pentru niciun nivel de învățământ sau clasă. Cadrele didactice pot decide folosirea lor pentru clasele de început de ciclu sau la preluarea unei clase noi, la disciplina pe care o predau, pentru a cunoaște nivelul atingerii competențelor de către elevi.

„Portofoliul dirigintelui va conține numai planificarea activităților specifice funcției de diriginte, calendarul activităților educative extrașcolare ale clasei și fișele psihopedagogice ale elevilor din clasa respectivă”, conform sursei menționate.

Pe lângă acestea, sunt în curs de modificare actele normative care vizează următoarele documente propuse pentru eliminare sau simplificare: eliminarea portofoliului dirigintelui; simplificarea condicii de prezență; eliminarea comisiilor metodice/comisiei pentru curriculum; eliminarea sau, după caz, simplificarea raportărilor situației sociale a elevilor și raportărilor programelor de sprijin; simplificarea documentelor necesare pentru excursiile școlare/activitățile extrașcolare; simplificarea procesului de evaluare a calității (ARACIP).

„Am trimis o notă Inspectoratelor Școlare prin care am cerut aplicarea acestor măsuri imediat”, arată ministrul Educației.

Sursă FOTO: Monica Cristina Anisie / Facebook

Citește și