Ministrul Educației și Cercetării a declarat că rezulatele PISA 2018 pot reprezenta „un semnal de alarmă” pentru construcția subiectelor evaluărilor naționale
Ministrul a menționat, marți, în cadrul unei conferințe de presă organizate la minister, că rezultatul de la testarea PISA 2018 pe lectură poate trage și un semnal de alarmă în vederea construcției subiectelor pentru Evaluările Naționale viitoare.
„Ceea ce ne spune, de fapt, și rezultatul de la testarea PISA pe lectură putem aplica și pentru ceea ce se întâmplă în sistem astăzi la limba și literatura română, dar poate ne trage și un semnal de alarmă acest rezultat pentru construcția subiectelor pentru evaluările naționale, construcție care este deja publică peste anul acesta școlar. Poate pentru anul viitor ne gândim mai mult la modul în care construim subiectele și ce competență urmărește să dezvolte copilului”, a declarat ministrul.
Anisie va solicita profesorilor de Limba română „să înceteze” să mai ceară copiilor memorarea comentariilor la clasă, menționând că în calitate de profesor nu a fost niciodată adepta acestei tehnici.
„Să răspund în calitate de profesor de Limba Română, nu în calitate de ministru: nu am fost adepta niciodată a memorării comentariilor, ci întotdeauna mi-am dorit ca elevii mei să-și dezvolte gândirea critică, ei să realizeze acele comentarii de text. Eu nici măcar nu le spun comentarii, pentru că vorbim despre o interpretare a unui text literar. Acum vă răspund în calitate de ministru, voi solicita colegilor mei să înceteze să le mai ceară copiilor să memoreze acele comentarii, dar răspunsul colegilor profesori de limbă română va fi că trebuie să învețe pentru examenul de Bacalaureat sau pentru Evaluarea Națională niște comentarii”, informează Anisie.
Anisie a precizat faptul că rolul profesorului la clasă este acela de a creea competență, de a dezvolta o idee pe un text la prima vedere.
„În ceea ce privește examenul de Bacalaureat acolo, la subiectul al III-lea avem un reper important pe care trebuie să-l dezvolte și anume particularitățile de construcție ale unui text”, informează ministrul.
Marți a fost publicat clasamentul PISA 2018, România înregistrând cel mai slab punctaj din ultimii ani în clasamentul care arată cât de pregătiți sunt elevii de 15 ani. Țara noastră se clasează pe locul 47 din 79 de țări. Gradul de analfabetism funcțional este mare: 44% dintre elevi nu înțeleg ce citesc.