Ministrul Fondurilor Europene, despre digitalizare: „Noi, cetăţenii, suntem în continuare ăia care mutăm informaţii de la o instituţie la alta, pe hârtie” / Ce soluție propune Ghinea
Ministrul Fondurilor Europene, Cristian Ghinea, a susținut că vrea să fie pusă la o infrastructură centrală care să lege informatic marile instituţii ale statului.
Cristian Ghinea a subliniat în cadrul unui interviu pentru Europa FM că nu vrea să mai existe „cârpeli” în ceea ce privește digitalizarea, pe partea de software sau hardware, așa cum s-a făcut până în prezent din fonduri europene.
„Nu vreau să repetăm povestea de la cum s-a făcut digitalizarea pe fonduri europene până acum, în sensul în care s-au cârpit diverse software, s-a cumpărat hardware, dar noi, cetăţenii, suntem în continuare ăia care mutăm informaţii de la o instituţie la alta, pe hârtie”, a declarat ministrul Fondurilor Europene.
Ministrul Fondurilor Europene: „Nu vom da bani pentru soft la instituţiile centrale decât dacă văd acea arhitectură de autostrăzi digitale”
De asemenea, aceasta a punctat faptul că transferul de informaţii între instituţii ar trebui făcut printr-o infrastructură centrală.
„Nu vom da bani pentru soft la instituţiile centrale decât dacă văd acea arhitectură de autostrăzi digitale, le-am spus noi, prin care ANAF-ul să fie legat de Registrul Comerţului, Registrul Comerţului de Cadastru ş.a.m.d, totul să poată comunica. Altfel, am foarte multe cereri de la primării, Consilii Judeţene care vor să-şi facă digitalizarea acolo. Să fie foarte clar: nu depindem de ţinta digitală de dorinţa unor instituţii centrale de a face ceva cu banii ăştia. Dacă nu îmi arată harta prin care se leagă unele de altele, o să mă orientez pe digitalizarea pe partea de administraţie locală”, a adăugat Cristian Ghinea.
Totodată, acesta este de părere că „oamenii cooperează greu unii cu alţii, trebuie să-i forţezi” și a subliniat faptul că „în mod cert digitalizarea este un domeniu în care trebuie crescută alocarea”.
Pași spre digitalizarea ANAF. Președintele Mirela Călugăreanu anunță consultări cu toți actorii implicați pentru implementarea sistemului informatic SAF-T
Mirela Călugăreanu, președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), a anunțat că în luna februarie sunt programate consultări cu toți actorii implicați în implementarea sistemului informatic SAF-T, respectiv fișierul standard de audit, care ar urma să fie finalizat în luna iulie.
Dezvoltarea sistemului informatic SAF-T, prin care companiile ar urma să raporteze un fișier standard de internațional de audit fiscal, va intra în etapa consultărilor în luna februarie, a anunțat în luna ianuarie 2021, Mirela Călugăreanu, președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), în cadrul conferinței anuale de fiscalitate organizată de EY România.
Sistemul informativ SAF-t este mult așteptat, atât de mediul de afaceri, dar și de administrația fiscală din România, a afirmat președintele ANAF. „Implementarea verificării documentare și a SAF-TVor avea din punctul nostru de vedere un efect extrem de important, anume migrarea acțiunilor de control de la sediul contribuabililor la sediul organului fiscal”, a spus Mirela Călugăreanu.