Prima pagină » Știri » Ministrul interimar Liviu Pop, „recital” de GREȘELI gramaticale în prima conferință de presă. Cum vorbește cel care răspunde de Educație

Ministrul interimar Liviu Pop, „recital” de GREȘELI gramaticale în prima conferință de presă. Cum vorbește cel care răspunde de Educație

Ministrul interimar Liviu Pop,
Ministrul interimar al Educației, Liviu Pop, a făcut, miercuri, la prima sa conferință de presă în această calitate, mai multe greșeli clare de gramatică, între care două dezacorduri, și a folosit, în alte câteva rânduri, exprimări inexacte.

Ministrul interimar al Educației, Liviu Pop, a făcut, miercuri, la prima sa conferință de presă în această calitate, mai multe greșeli clare de gramatică, între care două dezacorduri, și a folosit, în alte câteva rânduri, exprimări inexacte.

Ministrul și-a început discursul de miercuri dimineață prin a spune că incidentul de la Dolj în urma căruia un elev a murit după o altercație avută cu un coleg în școala în care învățau, incident petrecut marți după-amiază, „este, în momentul de față, în derulare”. Evident, ministrul a vrut să se refere la faptul că cercetările în acest caz sunt în derulare, el făcând declarația la aproape 24 de ore de la care incidentul propriu-zis, soldat cu moartea unui elev, a avut loc.

Ministrul interimar Liviu Pop a ținut apoi să-i mulțumească din suflet fostului ministru Mang, „pentru deschiderea pe care a dat-o”.

„Sper ca și în continuare, și împreună cu Dumneavoastră, să trecem printr-o perioadă foarte grea”, a continuat ministrul Pop.

Ministrul a greșit din nou atunci când a vorbit despre termenele depășite pentru anumite comisii de organizare din minister, spunând că acestea reprezintă un lucru „care încercăm să-l rezolvăm”.

„Deci sunt lucruri care se desfășoară cu o viteză extraordinară, în 11 zile nu avem voie să greșim nimic, și vorbesc aicea și cu sâmbătă și cu duminică”, și-a încheiat Liviu Pop o altă idee.

Primul dezacord făcut de Pop a avut ca temă clasa pregătitoare.

„Clasa pregătitoare, repet, ca și celelalte ordine, rămân în vigoare”, a spus Liviu Pop.

Cel de-al doilea dezacord a fost făcut atunci când ministrul interimar a conchis în legătură cu prioritățile mandatului său la Educație: „Prioritățile sînt în trei zile să ne organizăm efectiv de sus până jos, fără nicio greșeală”.

După ce a vorbit și despre „o prioritate secundară”, ministrul Pop a ținut să spună audienței că este „la bază” profesor de matematică.

Fraza cu care ministrul Educației și-a încheiat sesiunea de răspunsuri la întrebările jurnaliștilor a fost: „Vreau să rezolv problemele care le am, nu să-mi pun probleme și-apoi să caut soluții la ele”.

Liviu Pop este cel de-a treia propunere a premierului Victor Ponta pentru portofoliul Educației, după ce Corina Dumitrescu și Ioan Mang au fost contestați de presă și societatea civilă. Prima nu a mai fost nominalizată oficial iar cel de-al doilea a fost ministru pentru doar câteva zile, cedând în fața mai multor acuzații de plagiat.

După demisia lui Mang, Pop, care este și ministru pentru dialog social în Cabinetul Ponta, a preluat ca interimar portofoliul ministerului. MEDIAFAX a relatat încă de la momentul la care Pop a fost propus pentru portofoliul dialogului social că, deși este profesor și lider de sindicat reprezentativ în domeniul Educației, în CV și în declarațiile de avere a scris greșit numele inginerului Anghel Saligny, care dă numele liceului la care Pop predă matematica de șase ani.

Ovidiu Vanghele, [email protected]

Citește și