Ministrul interimar Liviu Pop, „recital” de GREȘELI gramaticale în prima conferință de presă. Cum vorbește cel care răspunde de Educație

Publicat: 16 05. 2012, 20:36
Actualizat: 16 05. 2012, 21:32

Ministrul interimar al Educației, Liviu Pop, a făcut, miercuri, la prima sa conferință de presă în această calitate, mai multe greșeli clare de gramatică, între care două dezacorduri, și a folosit, în alte câteva rânduri, exprimări inexacte.

Ministrul și-a început discursul de miercuri dimineață prin a spune că incidentul de la Dolj în urma căruia un elev a murit după o altercație avută cu un coleg în școala în care învățau, incident petrecut marți după-amiază, „este, în momentul de față, în derulare”. Evident, ministrul a vrut să se refere la faptul că cercetările în acest caz sunt în derulare, el făcând declarația la aproape 24 de ore de la care incidentul propriu-zis, soldat cu moartea unui elev, a avut loc.

Ministrul interimar Liviu Pop a ținut apoi să-i mulțumească din suflet fostului ministru Mang, „pentru deschiderea pe care a dat-o”.

„Sper ca și în continuare, și împreună cu Dumneavoastră, să trecem printr-o perioadă foarte grea”, a continuat ministrul Pop.

Ministrul a greșit din nou atunci când a vorbit despre termenele depășite pentru anumite comisii de organizare din minister, spunând că acestea reprezintă un lucru „care încercăm să-l rezolvăm”.

„Deci sunt lucruri care se desfășoară cu o viteză extraordinară, în 11 zile nu avem voie să greșim nimic, și vorbesc aicea și cu sâmbătă și cu duminică”, și-a încheiat Liviu Pop o altă idee.

Primul dezacord făcut de Pop a avut ca temă clasa pregătitoare.

„Clasa pregătitoare, repet, ca și celelalte ordine, rămân în vigoare”, a spus Liviu Pop.

Cel de-al doilea dezacord a fost făcut atunci când ministrul interimar a conchis în legătură cu prioritățile mandatului său la Educație: „Prioritățile sînt în trei zile să ne organizăm efectiv de sus până jos, fără nicio greșeală”.

După ce a vorbit și despre „o prioritate secundară”, ministrul Pop a ținut să spună audienței că este „la bază” profesor de matematică.

Fraza cu care ministrul Educației și-a încheiat sesiunea de răspunsuri la întrebările jurnaliștilor a fost: „Vreau să rezolv problemele care le am, nu să-mi pun probleme și-apoi să caut soluții la ele”.

Liviu Pop este cel de-a treia propunere a premierului Victor Ponta pentru portofoliul Educației, după ce Corina Dumitrescu și Ioan Mang au fost contestați de presă și societatea civilă. Prima nu a mai fost nominalizată oficial iar cel de-al doilea a fost ministru pentru doar câteva zile, cedând în fața mai multor acuzații de plagiat.

După demisia lui Mang, Pop, care este și ministru pentru dialog social în Cabinetul Ponta, a preluat ca interimar portofoliul ministerului. MEDIAFAX a relatat încă de la momentul la care Pop a fost propus pentru portofoliul dialogului social că, deși este profesor și lider de sindicat reprezentativ în domeniul Educației, în CV și în declarațiile de avere a scris greșit numele inginerului Anghel Saligny, care dă numele liceului la care Pop predă matematica de șase ani.

Ovidiu Vanghele, ovidiuv@mediafax.ro