Prezent la Râșnov pentru deschiderea lucrărilor de construcție a tronsonului Comarnic- Brașov al autostrăzii A3, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat că, în urma vizitei inopinate făcute pe șantierul de pe DN 73 Brașov – Pitești, a găsit la lucru doar 11 utilaje și 20 de muncitori și i-a cerut directorului CNAIR, Narcis Neaga, să rezilieze contractul cu constructorul.
„În urmă cu o lună făceam o vizită în Brașov și unul dintre obiectivele pe care le-am vizitat atunci era DN 73, care începe la Pitești și se termină la Brașov. Am spus constructorului respectiv că vreau să văd o mobilizare corespunzătoare pentru că este un contract semnat din 2011, un contract pe fonduri, un contract care trebuie implementat și nu mai avem de ce să așteptăm și să tergiversăm din cauza unei proaste mobilizări a unor constructori care nu au înțeles că în România nu se vine doar cu o mapă și cu un laptop, ci trebuie să ai și utilaje, și forță de muncă angajată în România. Așadar, conform graficului pe care firma respectivă și l-a asumat la vizita precedentă, trebuia în acest moment să aibă în șantier 190 de muncitori și 71 de utilaje. Azi dimineață am ajuns în jurul orei 8.00 și m-am dus să inspectez, am constatat cu stupoare că în șantier erau 11 utilaje și doar 20 de muncitori. Acest mod de a se mobiliza doar când se anunță vizita ministrului nu mai poate fi tolerat. Ori lucrează așa cum și-au asumat în contracte, ori, dacă nu, așa cum am spus și până acum, vor pleca acasă”, a spus ministrul Răzvan Cuc.
El i-a cerut directorului CNAIR, Narcis Neaga, să rezilieze contractul semnat și a solicitat continuarea lucrărilor prin Regionala de Drumuri și Poduri Brașov, pe porțiunile care au fost deja decopertate.
„Domnule director Neaga, vă rog frumos să reziliați contractul acestei firme neserioase și știți care sunt următorii pași pe care trebuie să-i urmați”, a mai spus ministrul.
Contractul pentru modernizarea DN 73 Brașov – Pitești a fost semnat în anul 2011, valoarea totală a proiectului, pentru care s-a obținut o finanțare nerambursabilă europeană, fiind de 275,86 milioane de lei.
Lucrările au început în 19 mai 2014 și ar fi trebuit să fie gata în 31 decembrie 2015, termen care nu a fost respectat, motiv pentru care investiția a fost „fazată”, finanțarea fiind acum asigurată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014 – 2020.