Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a vorbit joi despre mai multe proiecte de infrastructură rutieră și feroviară pe care România le are în plan sau în desfășurare. Potrivit acestuia, autostrada care străbate Valea Prahovei ar putea să fie gata până în 2030.
Întrebat dacă vede finalizată autostrada pe Valea Prahovei până în 2030, Cătălin Drulă a răspuns că acest lucru este posibil. „E posibil. Mi-aș dori să se întâmple asta. Realist, depinde de ce se întâmplă pe parcurs”, a spus ministrul, într-un interviu acordat Hotnews.
În ceea ce privește Autostrada Unirii, ministrul spune că există un Studiu de Fezabilitate, care este în derulare de aproximativ 2 ani.
„Da, e în derulare un Studiu de Fezabilitate de vreo doi ani. A ajuns la 50% deși trebuia să fie gata. E un Studiu de Fezabilitate pe un sector de 200 de kilometri, din care 100 de km montan, e de două ori mai greu decât Sibiu – Pitești. A fost contractat pe o sumă mai mică de patru ori decât licitația de la licitația de la Tg. Neamț- Iași – Ungheni, unde sunt 100 de kilometri și relieful e colinar, deci mai ușor. Ceva nu bate undeva, probabil și asta explică de ce merge așa de prost”, a spus Cătălin Drulă.
Despre trenurile de mare viteză, Cătălin Drulă a spus că existența acestora este un obiectiv pentru următoarea decadă.
Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, spunea, la finalul lui 2020, că în cadrul ministerului pe care îl conduce nu a găsit niciun proiect tehnic pentru autostrada Comarnic – Brașov, ci doar „niște schițe” făcute în 2005.
„Problema noastră în România este că nu am făcut cum trebuie ani și ani și ani de-a rândul acești pași preliminari. Eu nu găsesc în momentul în care intru în minister acum un proiect tehnic bun pentru autostrada Comarnic-Brașov, nu găsesc nici un fel de proiect tehnic pentru autostrada Comarnic-Brașov, nu există și el nu exista nici în 2015, nu exista nici în 2010. Ce există e un studiu de fezabilitate, care eu aș spune că e mai degrabă la nivel de studiu de prefezabilitate, niște schițe, făcut în 2005 (…). Un proiect de anvergură, până la urmă, nici o casă nu se poate face fără un proiect tehnic. La fel, o autostradă cu atât mai puțin, care are viaducte, tuneluri, lucrări ample”, spunea Cătălin Drulă.