Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a făcut o serie de declarații după ce Corpul de Control al ministerului pe care îl conduce a făcut un raport despre situația de la Metrorex.
Inspectorii din Corpul de Control al Ministerului Transporturilor au ajuns la concluzia că salariile de la Metrorex nu pot rămâne la nivelul din prezent decât dacă numărul de angajați al regiei de transport va fi redus. De asemenea, aceștia au precizat în raport că sporul de tunel, în valoare de 20-40%, este aplicat în mod abuziv deoarece aproape toți cei 5.000 de angajați îl primesc, inclusiv cei care lucrează la birou, sunt economiști, traducători sau consilieri ai unor directori.
Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a declarat într-o intervenție la Digi24 că se va adresa Curții de Conturi pentru a determina valoarea prejudiciului creat și pentru a determina care sunt persoanele responsabile.
„Organigrama e aglomerată. Avem casieri, dar totuși avem automate, avem mecanic și sistem mecanic și sunt convins că sunt alte locuri unde e posibil, dacă ne uităm la consilieri, profile de psihologi, traducători. Organigrama pare foarte împănată cu poziții foarte bine plătite față de piață. Doar un exemplu, consilierii directorului Metrorex câștigă dublu față de cât câștigă consilierii de ministru. Da, asta e situația. 9500 de lei în mână”, a declarat ministrul Transporturilor.
De asemenea, acesta a explicat și de nu trebuiau crescute salariile angajaților Metrorex în plină pandemie de coronavirus, mai ales că regia de transport a avut pierderi mari anul trecut.
„Este în legea bugetului de stat: o companie care a avut pierderi mari anul trecut nu poate avea cheltuieli cu personalul decât cât avea la începutul anului 2020. Ca urmare a aşa-zisei negocieri a Contractului Colectiv de Muncă, în condiţii de pandemie, s-au crescut salariile cu 18 la sută. S-au dublat salariile în 5 ani, sporul de metrou, care ar fi trebuit primit de către cei care cu adevărat lucrează în condiţii mai grele, este primit nediscriminatoriu. Şi cei care stau în birouri primesc spor de condiţii dificile”, a punctat Cătălin Drulă.
Totodată, acesta a mărturisit că nu își dorește să se ajungă la o soluție drastică în cazul situației de la Metrortex, respectiv disponibilizările.
„Sper să nu se ajungă acolo, nu îmi doresc ca asta să fie soluţia. Nu era nevoie de negocierea Contractului colectiv de muncă. Avem o lege, Legea 55, care spune că toate contractele colective de muncă se prelungesc automat pe perioada stării de alertă şi încă 90 de zile. Suntem încă în stare de alertă (…) Consiliul de Administrația trebuia să negocieze. Consiliul de Administrație pe care l-am demis astăzi a delegat mai departe unei comisii de negociere formată din 15 oameni, din care 10 sunt membri ai sindicatului, a cam negociat sindicatul cu sine”, a mai explicat ministrul Transporturilor Cătălin Drulă.