Ministrul Transporturilor ia o decizie importantă după crima de la Dristor 1: La metrou, pe peron, vor fi paravane din sticlă incasabilă pentru protecția călătorilor
„Vor fi paravane cu uși care se potrivesc perfect cu ușile vagoanelor, cum ați văzut probabil în aeroporturi sau la metrourile din străinătate. Aceste paravane, din sticlă incasabilă, vor sta închise cât timp nu este tren în stație, iar ușile lor se vor deschide odată cu ușile trenurilor sosite în stație. Paravanele vor fi montate la nivelul benzii galbene de atenție care acum se află pe marginea peronului”, a explicat Felix Stroe, după ședința de audiere pentru adoptarea bugetului pe 2018, în cadrul Comisiilor reunite pentru buget-finanțe din Parlament. El a adăugat că în trimestrul al doilea din 2018 va începe montarea noilor sisteme de siguranță a călătorilor de la Metrou.
„În urma evenimentelor triste care s-au întâmplat zilele trecute, am avut o discuție foarte aplicată cu conducerea Metrorex și am stabilit un plan de măsuri care să sporească siguranța călătorilor. Căutăm o sursă de finanțare și estimez că în trimestrul II 2018 vom monta noile sisteme”, a spus Felix Stroe, în ședința de audiere.
Reprezentanții Metrorex au explicat joi, într-un comunicat de presă, că reducerea vitezei trenurilor la peron ar însemna o creștere a timpului de așteptare al călătorilor, reacția companiei venind după ce Poliția Capitalei a cerut încetinirea trenurilor în seara în care o fată a fost atuncată pe șine.
„Cu privire la micșorarea vitezei de intrare la peron a trenurilor de metrou, menționăm că aceasta este impusă de sistem, ținând cont și de următoarele criterii: siguranța călătorului, distanță de frânare, intervale de circulație. În cazul utilizării unei viteze reduse la peron, s-ar crea intervale mai mari de succedare între trenuri, ceea ce ar produce disconfort publicului călător și, mai grav, ar duce la mai multe situații de supraaglomerare în stații. Precizăm că distanța de frânare este direct proporțională cu masa inerțială a trenului de metrou care este foarte mare, ceea ce implică o distanță de frânare mai mare”, reiese dintr-un comunicat de presă al Metrorex.
De asemenea, compania de transport face mențiunea că siguranța călătorilor în spațiile publice ale metroului este asigurată de Direcția Generală de Poliție a Municipiului București.
„Facem precizarea că aspectele care țin de ordinea publică È‹n spațiile publice din metrou sunt asigurate de Direcția Generală de Poliție a Municipiului București – Brigada de Poliție pentru Transport Public – Serviciul de Poliție Metrou, structură de specialitate care coordonează, îndrumă, evaluează și controlează activitățile specifice pentru menținerea ordinii publice în vederea prevenirii și combaterii infracțiunilor și faptelor contravenționale din competență. Cu toate acestea, Metrorex a luat și ia în permanență măsuri suplimentare pentru a oferi călătorilor condiții optime de transport și are în plan proiecte care vizează îmbunătățirea acestor servicii”, se mai arată în comunicatul de presă.
Potrivit companiei, obiectul principal de activitate al Metrorex este transportul public cu metroul, iar în cadrul acestei activități nu au fost puse în pericol în niciun moment viața și securitatea călătorilor.
Reacția vine după ce Poliția Capitalei a cerut, în seara tragediei de la stația de metrou Dristor 1, încetinirea vitezei trenurilor lor la intrarea pe peron.
„Pe timpul investigațiilor, s-a concurat ipoteza că există o legătură între cele două. S-au dispus măsuri urgente de asigurare a tuturor stațiilor de metrou cu polițiști. S-a dispus totodată de conducerea Poliției Capitalei, Metrorexului să încetinească toate trenurile la intrarea pe peron. Totodată, au fost difuzate către cetățeni cele mai clare imagini cu agresoarea”, a afirmat șeful Poliției Capitalei.
Magdalena Șerban, cea care a aruncat o tânără de 25 de ani în fața metroului, a fost arestată preventiv pentru 30 de zile, urmând a se stabili dacă a avut discernământ în momentul comiterii faptelor.
În fața procurorilor s-a recunoscut în imagini, însă nu și-a recunoscut faptele, refuzând să dea declarații scrise, potrivit unor surse judiciare. Ulterior, în fața judecătorilor, a declarat, despre prima victimă, că recunoaște că a îmbrâncit-o, însă și fata a reacționat similar. În legătură cu fata care a murit, femeia a spus că s-au îmbrâncit, însă nu a recunoscut că ea a fost cea care a împins-o în fața metroului.