„La metroul din Drumul Taberei partea bună este că se pot continua lucrările și se lucrează în subteran fără să mai încurcăm foarte mult traficul la suprafață. Traficul la suprafață va fi reluat la sfârșitul anului și asta este vestea bună. În sfârșit, acel cartier în care și eu circul destul de des va fi deblocat”, a afirmat Costescu.
Ministrul Transporturilor a vizitat marți șantierul magistralei de metrou 4 Parc Bazilescu – Depoul Străulești. Lucrările au ca obiect extinderea magistralei în zona de nord a Bucureștiului cu două stații -Laminorului și Străulești, cu tunelele de legătură aferente, un terminal intermodal, un park&ride și un depou, având o lungime totală de 2,1 km.
„Pe partea tehnică, am comparat și cu lucrări văzute în alte țări, în Istanbul, am comparat și cu lucrările pe care mi le amintesc încă de la metroul din România și există un progres, se vede la calitatea lucrărilor, la finisaje, la modul de organizare pe șantier. La partea de structură suntem undeva la 85-90%, s-ar putea chiar mai sus. Au fost prevăzute fondurile necesare pentru derularea lucrărilor de la Magistrala 4, care să ajungă până la sfârșitul anului, după care se vor găsi soluții pentru continuarea acestora. Ca termen de implementare a lucrărilor avem întârzieri, dar la începutul anului 2017 lucrările vor fi finalizate. Vreau să vă mai spun că nu evaluez o companie după un singur obiectiv. Vom face o analiză completă a activității tuturor companiilor din subordinea MT și unde descoperim disfuncționaltăți manageriale, vom lua imediat măsuri”, a spus Costescu.
Întrebat când a circulat ultima dată cu metroul, oficialul a spus că acum o săptămână în București și în urmă cu două săptămâni în Praga, dar și în Budapesta.
La rândul său, directorul general al Metrorex, Cătălin Homor, prezent la eveniment, a afirmat că pe cele două porțiuni din cele două magistrale se va circula de la sfârșitul anului viitor. Acesta dă totodată asigurări că prețul cartelelor de metrou nu va suferi majorări în 2016.
„Lucrările în Drumul Taberei evoluează într-un ritm acceptabil, întotdeauna se poate și mai bine. Programul pe care noi l-am stabilit este ca la sfârșitul anului viitor noi să putem pune în funcțiune acea secțiune de magistrală. La Magistrala 5 întârzierile sunt de un an și jumătate, un an și șapte luni. Îmi cer scuze față de disconfortul creat. Nu putem inventa o tehnologie prin care să nu perturbăm zona. Important este că la finele anului viitor se va circula pe M5”, a precizat directorul general al Metrorex.
În ceea ce privește licitația pentru cele 51 de trenuri, Homor spune că „nu s-a schimbat nimic”, licitația fiind suspendată. „Așteptăm noi elemente care să ducă această licitație într-o direcție sau alta”, a mai spus Homor.